Thursday, 5 December 2013

Cebisan Kenangan

Sayup-Sayup jaa hati aku hari nii.
Tido pukul 2 bangun pukul 7. Tak tau la kenapa.

Pagi-pagi aku buka fb. Her friend post a video.
Mula aku malas nak tengok.

But bila ada jaa comment SWEET.
The word buat aku rasa nak tengok.

Okay DONE tengok. Couple tu sweet sangat!! 

Buat aku rasa rinduuuu sangat dekat dia... 

Kenapa?? Maybe dia rindu aku jugak??
Entahlah.. 

Kadang-kadang aku rasa macam aku pasrah dengan takdir. Tapi kadang-kadang aku rasa aku sangat kuat untuk menghadapi jalan yang aku pilih nii. 

Kenapa dia special sangat? Dia buat aku sedar banyak benda yang aku tak nampak selama nii.

Yes aku terlalu buta nak nilai orang. Kalau seandainya dulu aku jumpa dia dulu sebelum orang lain. Kalau dulu aku dapat ramal apa jadi atas setiap keputusan aku.

Yang tinggal hanya perkataan KALAU di bibir aku tiap hari.
PENYESALAN yang tak sudah sudah.

Terlalu banyak dosa aku kat dia. Sumpah aku malu nak pandang muka dia sekali lagi.

Dia ibarat kain putih untuk aku. Dia terlalu baik.

Tapi aku?? Apa aku dah buat?
Kejamnya aku hukum dia tanpa sebab.

Kalau masa tu boleh ulang. Aku tak nak tinggal dia walau sesaat. Aku tak nak lepas tangan dia walau seminit. Aku takkan bagi sapa pun sakitkan dia. Aku akan tatap muka dia 24jam.
Aku nak tidurkan dia tiap malam. Yang paling aku nak buat tiap kali dia ada dengan aku is lupa dunia dia and buat dia senyum. Sebab dia susah nak senyum.

Cakap pasal senyum. Aku teringat sangat satu moment tu. When aku paksa dia senyum.
Tiap kali hati aku gundah gulana I will said "Sayang,senyum sikit" and she will smile to me.

But  one day tu. Aku cakap dialog yang sama. But apa yang buat aku terasa sangat when she said "Jangan paksa I senyum.You buat lah I senyum" nada dia time tu memang macam tak puas hati kat aku.

Sejak tu aku tak pernah suruh dia senyum. Bagi aku senyuman dia tu bagi aku rasa tenang sangat.
Tapi biarlah aku jaa tau.

Aku rindu setiap moment aku dengan dia. Tempat aku bersandar. Tempat aku cerita apa jadi for the whole day. Dia setia mendengar. Walau aku nii suka cakap benda remeh. Aku tau dia jemu.

Aku langsung tak fikir apa dia suka, apa dia tak suka. Tapi kalau aku?? Aku selalu paksa dia ingat yang aku just minum Vitagen Hijau, aku suka minum MILO, aku just minum susu yogurt buah-buahan campuran.

Moment when dia ambik air kat aku paling aku suka. Dia selalu akan confius vitagen apa aku minum and perisa susu apa aku minum.

Dia terlalu manjakan aku. Sampai aku tak tau berdiri sendiri.
Sampai aku lupa diri aku. Sampai aku lupa rumput di tanah.

Dulu aku pernah cakap, yang aku takkan  tinggal sapa pun as long orang tu tinggal aku.

But when its come to reality?? Dia tinggal aku dah setahun. But aku sikit pun tak berganjak.

Ramai jaa mulut bertanya. Alasan aku. Aku ada couple cuma masing-masing busy. So tak contact.

Biar perit nii aku jaa yang rasa. Biar sakit nii aku yang tanggung. Aku yang mulakan semuanya.

Selalu aku ingatkan diri aku. Sakit aku sekarang. Derita aku sekarang. Setanding ka dengan apa aku buat dekat dia???

Walau aku tau ambik beribu tahun sekalipun. Masa takkan boleh terulang.

Aku just harap dia sudi terima aku jadi sebahagian dari hidup dia balik. Moga hati dia akan terbuka untuk aku.
Aku nak buat semua tu.

Aku rindu every moment. Aku rindu dia.

No comments:

Post a Comment