Saturday, 30 November 2013

KBOOOM

Aku sangat-sangat rindu kat dia. Sampai terminmimpi2. Bangun jaa terus dengar Untuk Bermimpi.
Mimpi dia dtg jumpa aku. We pretend that zero hearts feeling to each other.
But yang sebenarnya? And kami keep pretending. Sampai satu part tu tepi laut(actually aku pon xtau camna sampai kami ada kt laut macam kat padang kota) hahahah
Aku cakap "Sayang,don't u miss me?" and dia just pretend tak dengar padahal aku bisik time tu.
Aku pegang tangan dia. Aku cakap, "Sayang,tiap hari I harap u datang balik kat I,tiap hari I salahkan diri I atas penderitaan U. Maafkan I sayang." and aku terus kiss dahi dia.
Dramatis sangat mimpi tu.. Sebab aku nii baru jaa bangun tu yang freshh gilaa citer nii dalam ingatan.
Mula2 tu ada kenduri. Actually aku pun xtau camna dia pulak datang kenduri tu. Maybe sebab aku harap sangat dia ada time kenduri esok. Sampai termimpi2. Tiba2 teringat,dulu ada laaa aku dengar if kita mimpi kat seseorang tu. Maksudnya dia dok rindu kita. Positif jaa aku bilaa teringat camtu. Yess tu tandanya dia still rindu aku kan kan. Actually kami sembang panjang lagi. Tapi aku tak ingt!!! ISHHHH


Sunday, 24 November 2013

Suki Low - Untuk Kamu (Lyrics & HQ Audio) | OST "Seindah Sabarmu"


Dulu Kini dan selamanya :) Always yours

Misha Omar - Untuk Bermimpi ( lirik )


 Moga hari mendatang akan lebih baik. Sejahtera la kau wahai cinta di sana :)
I Miss You yunk.

Dan aku juga aku merantau :)

01. tidaklah berdiam di tempatnya orang2 berakal dan beradab, dari rehatnya dia berpisah dan dari negerinya dia mengasingkan diri

02. berpergianlah, akan kau temukan pengganti yang telah engkau tinggalkan, berusahalah, sungguh kenikmatan hidup ada pada kerasnya usaha

03. sungguh aku melihat diamnya air merusakkannya, bila bergerak ia jernih, bila tak mengalir maka ia tak menyehatkan

04. dan singa yang tak tinggalkan sarangnya takkan memangsa, dan panah yang tak terlepas dari busurnya takkan mengena

05. dan matahari yang bertetap pada peredarannya, tentu akan menjemukan manusia, baik dari ajam maupun arab

06. dan biji emas tak ada bedanya dengan biji tanah saat tercampur di tempatnya, kayu gaharu terserak di tanah pun serupa dengan kayu bakar

07. bila kau pisahkan biji emas dari tanah, maka mulia dia dan dicari, bila kau pisahkan kayu gaharu dari kayu bakar, ia akan seharga emas

08. barusan sy twet adl syairnya imam syafi'i tentang hijrah dan rihlah, merantau dari kampung halaman bila jumud dan ingin kemajuan

09. bagi laki-laki, sepantasnya mereka menimba ilmu dengan serius, berpisah dari tanah kelahiran sehingga dapat berguna

10. imam syafi'i sendiri bepergian dalam jumlah yg banyak, belajar bahasa arab sama bani hudzail selama 16 tahun, padahal beliau org arab

11. kunci yang diberikan imam syafi'i dalam syair tadi adl jangan henti bergerak, karena ciri kebaikan, kejernihan dan ciri hidup adl gerak

12. imam syafi'i juga berpesan jangan berpuas diri, tinggalkan comfort zone untuk mendapatkan ganti yang lebih baik, terus dan terus

13. terakhir dlm syair ini, imam syafi'i juga berpesan, bahwa seorang yang baik harus dipisahkan sama yg kurang baik, maka dia akan berharga

14. subhanallah, saat menulis MAF1453, sy menemukan bahwa ulama2 dan panglima2 serta ksatria2 Islam menggemari sastra dan syair, kita? :)

15. insya Allah sy akan twet syair2 lain dari pujangga dan ulama serta ksatria2 Islam kedepannya, semoga Allah memberi manfaat padanya :)

Saturday, 23 November 2013

An Awkward Moment!!

Memang lahh  KALOT!!
Aku bangun 7 and buat rutin harian aku. Suddenly, aku terbaca post seorang kawan nii di muka buku. She said about someone. I mean someone died. It seems like the story bout Cik Cinta aku.
Cuak gilaaa derhhhh..
Aku memang tak boleh sorok. Dengan muka macam kambing bau macam kerbau.
Aku bergegas pergi membuat lawatan ke Taman Cantik KAMI.
Dekat taman tu simpan banyak LOVE MEMORY kami.
Laju jaa air mata.. Aku memang 100% salah kan diri aku.
Memang down! Then terus call member aku and said that we need to talk.
Nangis bak orang mati laki katanya. hahaha.. Next week final week berita tu memang wt aku down gilaaa..
Someone that aku tak pernah jemu tunggu.
Someone yang tak pernah aku berhenti berharap.
Someone yang makin hari makin aku sayang.
And I said kt member. Nampak tak dendam dia kat aku sampai mati?? What a life???
Member sampai tak tau nak kata apa.. Yesss I can read ur face!!
The whole day aku habiskan time with member dan member dengan makan makan makan.
2bungkus nasi lemak, Laksa mangkuk besar, Ice cream yogurt, Subway,Cookies,Moist choc and cheese cake and di akhiri dengan maggi kari and ayam goreng.

Ending story, 
Aku beranikan diri aku tanya kat tuan punya post tu. And she replied me.
Actually kebetulan nama arwah dengan Cinta hati aku sama.
Aku pandai jaa wt conclusion yang second name tu base on fav movie dia.
Hahhahah. But apa pun aku percaya apa jadi hari nii ada hikmahnyaa.
And semestinya aku memang takkan lupa hari niii