Thursday, 5 December 2013

Cebisan Kenangan

Sayup-Sayup jaa hati aku hari nii.
Tido pukul 2 bangun pukul 7. Tak tau la kenapa.

Pagi-pagi aku buka fb. Her friend post a video.
Mula aku malas nak tengok.

But bila ada jaa comment SWEET.
The word buat aku rasa nak tengok.

Okay DONE tengok. Couple tu sweet sangat!! 

Buat aku rasa rinduuuu sangat dekat dia... 

Kenapa?? Maybe dia rindu aku jugak??
Entahlah.. 

Kadang-kadang aku rasa macam aku pasrah dengan takdir. Tapi kadang-kadang aku rasa aku sangat kuat untuk menghadapi jalan yang aku pilih nii. 

Kenapa dia special sangat? Dia buat aku sedar banyak benda yang aku tak nampak selama nii.

Yes aku terlalu buta nak nilai orang. Kalau seandainya dulu aku jumpa dia dulu sebelum orang lain. Kalau dulu aku dapat ramal apa jadi atas setiap keputusan aku.

Yang tinggal hanya perkataan KALAU di bibir aku tiap hari.
PENYESALAN yang tak sudah sudah.

Terlalu banyak dosa aku kat dia. Sumpah aku malu nak pandang muka dia sekali lagi.

Dia ibarat kain putih untuk aku. Dia terlalu baik.

Tapi aku?? Apa aku dah buat?
Kejamnya aku hukum dia tanpa sebab.

Kalau masa tu boleh ulang. Aku tak nak tinggal dia walau sesaat. Aku tak nak lepas tangan dia walau seminit. Aku takkan bagi sapa pun sakitkan dia. Aku akan tatap muka dia 24jam.
Aku nak tidurkan dia tiap malam. Yang paling aku nak buat tiap kali dia ada dengan aku is lupa dunia dia and buat dia senyum. Sebab dia susah nak senyum.

Cakap pasal senyum. Aku teringat sangat satu moment tu. When aku paksa dia senyum.
Tiap kali hati aku gundah gulana I will said "Sayang,senyum sikit" and she will smile to me.

But  one day tu. Aku cakap dialog yang sama. But apa yang buat aku terasa sangat when she said "Jangan paksa I senyum.You buat lah I senyum" nada dia time tu memang macam tak puas hati kat aku.

Sejak tu aku tak pernah suruh dia senyum. Bagi aku senyuman dia tu bagi aku rasa tenang sangat.
Tapi biarlah aku jaa tau.

Aku rindu setiap moment aku dengan dia. Tempat aku bersandar. Tempat aku cerita apa jadi for the whole day. Dia setia mendengar. Walau aku nii suka cakap benda remeh. Aku tau dia jemu.

Aku langsung tak fikir apa dia suka, apa dia tak suka. Tapi kalau aku?? Aku selalu paksa dia ingat yang aku just minum Vitagen Hijau, aku suka minum MILO, aku just minum susu yogurt buah-buahan campuran.

Moment when dia ambik air kat aku paling aku suka. Dia selalu akan confius vitagen apa aku minum and perisa susu apa aku minum.

Dia terlalu manjakan aku. Sampai aku tak tau berdiri sendiri.
Sampai aku lupa diri aku. Sampai aku lupa rumput di tanah.

Dulu aku pernah cakap, yang aku takkan  tinggal sapa pun as long orang tu tinggal aku.

But when its come to reality?? Dia tinggal aku dah setahun. But aku sikit pun tak berganjak.

Ramai jaa mulut bertanya. Alasan aku. Aku ada couple cuma masing-masing busy. So tak contact.

Biar perit nii aku jaa yang rasa. Biar sakit nii aku yang tanggung. Aku yang mulakan semuanya.

Selalu aku ingatkan diri aku. Sakit aku sekarang. Derita aku sekarang. Setanding ka dengan apa aku buat dekat dia???

Walau aku tau ambik beribu tahun sekalipun. Masa takkan boleh terulang.

Aku just harap dia sudi terima aku jadi sebahagian dari hidup dia balik. Moga hati dia akan terbuka untuk aku.
Aku nak buat semua tu.

Aku rindu every moment. Aku rindu dia.

Tuesday, 3 December 2013

The List of ACTIVITY


  Firstly, aku akan ke Kolumpo by next week.
3hari 2malam. Program about career.. Wah career gitu.
And holiday juga aku di Bandar besar itu. Jejak balik aku ke sana lepas setahun. Kota raya cinta aku. hahah

  Tapi, aku harap sangat aku tak jumpa dia. Yolah kolumpo bukan besar mana kan.
Aku tak bersedia lagi nak jumpa dia. Yess memang masa takkan tunggu aku. Tapi aku masih bukan sapa2 untuk dia banggakan.

 Ikut hati memang aku nak sangat jumpa dia kat sana. Yess my wish to. Aku rindu sangat kat dia. Banyak cerita aku nak luah. Setahun aku pendam. But, terlalu banyak sebabnya.
Maybe aku takkan ikut rasa hati aku lagi sekali. Ikut hati mati kan. Belum tentu dia nak hadap muka aku nii haa.

Okay. Melalut panjang pulak kalo bukak cerita aku and dia.

 Trip yang kedua pula akan berlangsung about 2weeks lagi.
3hari 2malam juga. Kalau tadi trip di kota raya kenangan manis kami.

 Tempat ni pula tempat "honeymoon" kami. Aku suka gelarkan tempat ni tempat honeymoon kami. Tak tau la sebab apa. hahaha

 Mesti aku nanti rindu dia sangat time kat tempat2 tu. Takpa. Aku kuat. Aku tabah. Aku boleh hadapi semua nii. Yess Aku BOLEH!

 Nampak tak yang aku akan habiskan banyak duit simpanan aku?(yang kian menyusut)
Betul la orang cakap nak menabung ponat tu,tapi bab habiskan macam air ja kan.

Cuti panjang nii memang banyak sangat aktivitinya.

 PLKN! Aku terpilih!! Nampak tak berapa packnya jadual aku??
Mula nak tolak. But ramai cakap rugi. Turutkan saja. Nak tolak jadi banyak kerja.
Boleh jugak gain something dari hari2 tanam anggur kan. 



Saturday, 30 November 2013

KBOOOM

Aku sangat-sangat rindu kat dia. Sampai terminmimpi2. Bangun jaa terus dengar Untuk Bermimpi.
Mimpi dia dtg jumpa aku. We pretend that zero hearts feeling to each other.
But yang sebenarnya? And kami keep pretending. Sampai satu part tu tepi laut(actually aku pon xtau camna sampai kami ada kt laut macam kat padang kota) hahahah
Aku cakap "Sayang,don't u miss me?" and dia just pretend tak dengar padahal aku bisik time tu.
Aku pegang tangan dia. Aku cakap, "Sayang,tiap hari I harap u datang balik kat I,tiap hari I salahkan diri I atas penderitaan U. Maafkan I sayang." and aku terus kiss dahi dia.
Dramatis sangat mimpi tu.. Sebab aku nii baru jaa bangun tu yang freshh gilaa citer nii dalam ingatan.
Mula2 tu ada kenduri. Actually aku pun xtau camna dia pulak datang kenduri tu. Maybe sebab aku harap sangat dia ada time kenduri esok. Sampai termimpi2. Tiba2 teringat,dulu ada laaa aku dengar if kita mimpi kat seseorang tu. Maksudnya dia dok rindu kita. Positif jaa aku bilaa teringat camtu. Yess tu tandanya dia still rindu aku kan kan. Actually kami sembang panjang lagi. Tapi aku tak ingt!!! ISHHHH


Sunday, 24 November 2013

Suki Low - Untuk Kamu (Lyrics & HQ Audio) | OST "Seindah Sabarmu"


Dulu Kini dan selamanya :) Always yours

Misha Omar - Untuk Bermimpi ( lirik )


 Moga hari mendatang akan lebih baik. Sejahtera la kau wahai cinta di sana :)
I Miss You yunk.

Dan aku juga aku merantau :)

01. tidaklah berdiam di tempatnya orang2 berakal dan beradab, dari rehatnya dia berpisah dan dari negerinya dia mengasingkan diri

02. berpergianlah, akan kau temukan pengganti yang telah engkau tinggalkan, berusahalah, sungguh kenikmatan hidup ada pada kerasnya usaha

03. sungguh aku melihat diamnya air merusakkannya, bila bergerak ia jernih, bila tak mengalir maka ia tak menyehatkan

04. dan singa yang tak tinggalkan sarangnya takkan memangsa, dan panah yang tak terlepas dari busurnya takkan mengena

05. dan matahari yang bertetap pada peredarannya, tentu akan menjemukan manusia, baik dari ajam maupun arab

06. dan biji emas tak ada bedanya dengan biji tanah saat tercampur di tempatnya, kayu gaharu terserak di tanah pun serupa dengan kayu bakar

07. bila kau pisahkan biji emas dari tanah, maka mulia dia dan dicari, bila kau pisahkan kayu gaharu dari kayu bakar, ia akan seharga emas

08. barusan sy twet adl syairnya imam syafi'i tentang hijrah dan rihlah, merantau dari kampung halaman bila jumud dan ingin kemajuan

09. bagi laki-laki, sepantasnya mereka menimba ilmu dengan serius, berpisah dari tanah kelahiran sehingga dapat berguna

10. imam syafi'i sendiri bepergian dalam jumlah yg banyak, belajar bahasa arab sama bani hudzail selama 16 tahun, padahal beliau org arab

11. kunci yang diberikan imam syafi'i dalam syair tadi adl jangan henti bergerak, karena ciri kebaikan, kejernihan dan ciri hidup adl gerak

12. imam syafi'i juga berpesan jangan berpuas diri, tinggalkan comfort zone untuk mendapatkan ganti yang lebih baik, terus dan terus

13. terakhir dlm syair ini, imam syafi'i juga berpesan, bahwa seorang yang baik harus dipisahkan sama yg kurang baik, maka dia akan berharga

14. subhanallah, saat menulis MAF1453, sy menemukan bahwa ulama2 dan panglima2 serta ksatria2 Islam menggemari sastra dan syair, kita? :)

15. insya Allah sy akan twet syair2 lain dari pujangga dan ulama serta ksatria2 Islam kedepannya, semoga Allah memberi manfaat padanya :)

Saturday, 23 November 2013

An Awkward Moment!!

Memang lahh  KALOT!!
Aku bangun 7 and buat rutin harian aku. Suddenly, aku terbaca post seorang kawan nii di muka buku. She said about someone. I mean someone died. It seems like the story bout Cik Cinta aku.
Cuak gilaaa derhhhh..
Aku memang tak boleh sorok. Dengan muka macam kambing bau macam kerbau.
Aku bergegas pergi membuat lawatan ke Taman Cantik KAMI.
Dekat taman tu simpan banyak LOVE MEMORY kami.
Laju jaa air mata.. Aku memang 100% salah kan diri aku.
Memang down! Then terus call member aku and said that we need to talk.
Nangis bak orang mati laki katanya. hahaha.. Next week final week berita tu memang wt aku down gilaaa..
Someone that aku tak pernah jemu tunggu.
Someone yang tak pernah aku berhenti berharap.
Someone yang makin hari makin aku sayang.
And I said kt member. Nampak tak dendam dia kat aku sampai mati?? What a life???
Member sampai tak tau nak kata apa.. Yesss I can read ur face!!
The whole day aku habiskan time with member dan member dengan makan makan makan.
2bungkus nasi lemak, Laksa mangkuk besar, Ice cream yogurt, Subway,Cookies,Moist choc and cheese cake and di akhiri dengan maggi kari and ayam goreng.

Ending story, 
Aku beranikan diri aku tanya kat tuan punya post tu. And she replied me.
Actually kebetulan nama arwah dengan Cinta hati aku sama.
Aku pandai jaa wt conclusion yang second name tu base on fav movie dia.
Hahhahah. But apa pun aku percaya apa jadi hari nii ada hikmahnyaa.
And semestinya aku memang takkan lupa hari niii

Thursday, 31 October 2013

Me and the future

Now, maybe nii post yang terakhir untuk masa sekarang nii..
Busy nak siap ticket.. Hope semuanya berjalan lancar..

Dalam kesibukkan aku nak menempah ticket tu sempat lagi aku dok berangan-angan..
Whatever its aku sangat sayang kat dia. Yess i do.
"I percaya semua yang jadi ada hikmahnya, perkenalan kita tak pernah I sesalkan."

Pikir2 pasal activity bulan 12.. cet advance sungguh bak kata sang kawan. hahah
No bukan apa aku tak nak nanti haru biru plus hari2 aku habis.. kan dah rugi nama dia tu.
So sambung balik, yaa bulan 12 memang lahh ada merancang mau singgah di Kuala Lumpur..
Memang trip tu aku comfirm pegi, but i wish aku tak jumpa Cinta Hati aku.. Motif?? Aku belum berjaya lagi!! Aku bukan sapa2 lagi!! Dulukalanya aku ada berkata yang aku akan tunggu dia dan juga aku akan cari dia when aku dah BERJAYA. So aku rasa masanya belum tiba lagi. Aku tak ada rumah lagi,harta mengunung pun belum. If takdir aku terserempak dengan dia the day aku kat sana memang aku nanti lari tak cukup tanah cettttt or maybe aku perlu sediakan kelengkapan penyamaran from now? hahahah..
Yess I will make myself look like the clown. Tapi trip karier pakai macam clown?? aishhhhhh
Anyway November dan seterusnya ialah bulan yang busy.

Friday, 18 October 2013

My first day with the P

Hari yang panjang....  Aku bg autograf dkt si kawan dengan tak semena2 tertulis nama capital W belakang tu.. aihh.. si kawan yang lain mula meneka... Sure dia tu start W rite? omo!! cisss beraniii kau meneka begitu.. dengan malu2 cat nya aku terus sorak muka aku.. boleh tahan berpeluh gak lahhh..
Today kami rancang nak pegi kursus kahwin.. aww.. bak kata mak persediaan awai lahh konon.. Hahahha
Bukan aku dengan si dia lah.. But dengan serembogolan manusia....hehehe time untuk bersiap! and today the day aku akan bawak car!! pandu cermat Jiwa slamat
Chow! Balik sat sambung balik!!

Wednesday, 16 October 2013

Berjarak terasa hilang, bercerai terasa mati :'(

Perasaan ketika ini

Apahal plak now! Tu lah dari dulu taknak deactive fb, dah elok2 kena hack gatal bukak balik fb!!!! arghhh Makin dekat makin cam niii..
Bara untuk 10 minit sat. Last, aku pun amek keputusan dengar lagu Rindu Pengubat Luka dengan reason hilang lah rasa bara nii.. At last mula lah aku stalk manusia yang buat aku bara nii. Hahaha cerita dari tengah tanpa pendahuluan rupanya aku nii. Ermm Short story nya mula-mula aku bukak lah cik Fb bagi memperabiskan masa terluang aku yang aku nak bazirkan ni. Lepas tu boleh lah pulak dekat home aku terpampang photo si gadis nii dengan ehem-ehem nya. Yang aku tak tahan tu ehem-ehem nii dulukalanya ada lahh disebut2 oleh kekasih hati aku tu. And now datang persoalannya.

KENAPA nak bara? Gambar ja.
The reason is. Dia bergambar dengan seseorang. Seseorang yang aku kenal,yang aku rindu always. aceceh. Dipendekkan cerita aku nmpk gambar si gadis nii dengan pacarnya yang mirip bangat sama kekasih aku. Perghh.. Try positif.... At last aku tengok insta dia.

Dia cakap relay dia dh 2 tahun? wht? Memang tak logik lak kan kan kan.
So conclusion nya. Aku ambik keputusan tak amek port. So maybe harini hari terakhir aku on segala nya. Aku tak tak apa pun jejas mood aku dalam 20 hari akan datang. Aku tak nak semuanya jadi sia-sia.

So time to deactive fb? tak perlu lah. Just biar. 
Aku pesan kat hati : Ingat janji 10 bulan yang lepas? Ingat janji ang tiap pagi? Terima kelebihan dan kekurangan dia, Sayang dia seikhlasnya,Jangan pernah tinggal dia walau apa pun jadi, Walau cinta dia dah bertukar benci,Aku akan tetap sayang dia. Tetap.... Cinta hujung nyawa.....






















Tuesday, 15 October 2013

Rindu Pengubat Luka.

TODAY ? Cuti.. Tak mau mengadap sapa pun. Macam status2 kat FB plak. haha
Aku paling lahh tak suka bila ada jaa ex yang masih nak sebut2 dia ex aku. Heyy yang lepas tu lepas.
Seboleh2 nya aku memang tak mau kenal ex2 aku. Terutama kau ex. B'coz aku sangatlah terkilan dengan apa yang dah jadi. Memang salah aku jugak. Aku tak tau apa yang aku pikir time tu.
Yang pasti hal tu betul2 kecewakan dia. Memang aku yang bersalah dari mula kami kenal.
Salah aku reply chat tu. Salah aku terima dia sebagai teman hidup aku. Ya salah aku sebab hancurkan segalanya. Aku nak tegaskan kat ang nii aku kalau kawan tetap kawan, ex tetap ex, musuh tetap musuh. got it? Kalau ang rasa ang nak jadi ex aku. Tolong jangan muncul dah. Aku tak kan berkawan dengan ex aku.
So kalau ang rasa aku ex ang and bukan kawan ang. Tolong angkat kaki.
Sebab aku suka sangat propa. At last, aku sendiri yang keliru.

KALAU AKU ADA PELUANG?
Ya namanya manusia always harapkan peluang. Aku just nak buat satu hal. Aku akan usaha sebaik mungkin. Perbaiki hubungan aku dengan dia. Aku nak bayar setiap kerugian dia. Setiap sen.

Nasi memang dah jadi bubur. Tapi bubur still boleh makan kan? Kenapa aku nak menyerah padahal aku baru ja melangkah? Semoga aku masih berpeluang untuk dapatkan segalanya milik kita.

Tuesday, 1 October 2013

Another Plan

Yawww! Aku ingat aku nak join lahh trip tu.. Yaa firstly memang laahh aku nak p atas sebab karier.
But I think that okay kut if aku try first step. My plan is. Aku aturkan date? Takut dia tak sudi. Err
So kalau ketiga-tiga malam tu aku set yang aku akan tunggu kat situ apamacam? Huhhhh Takut kena reject :( Takut kena reject lepas tunggu setahun. Fuhhh mesti menangis tak berlagu. Tapi kalau tak try kan tak tau.
Maybe dia nak jumpa aku jugak? Entah lah. Lepas dia cakap macam2 dia nak ka jumpa aku? Dia nak ka tengok muka aku lagi padahal dia dah buang semua kenangan kami? Hemmm.. Aku takut jadi sia2. Arghhhh berbelah baginya aku sekarang!!! Nak tapi takut?? ishhh.Apa dia cakap tu memang dari hati dia? Mestilahh..

Aduhaaiiiii !! Aku akan cuba :) Aku kena cuba :) Tu jaa peluang aku sebelum aku masuk NS rite?
Lepas tu nak study lagi. POsitif kay Positif. Why not aku try kan?
Biasalah dalam relay kena ada pengorbanan rite? So dia dah banyak sangat berkorban untuk aku. Untuk kebahagiaan aku. Untuk keselesaan aku. Too much. Selepas setahun. Sapa tau hati dia dah terbuka? sapa tau dia memang tengah tunggu aku jugak ?

Cinta hati, walau jauh mana pun kita i akan pastikan cinta kita takkan pupus. Selagi I hidup. I akan berkorban segala yang i ada. Sebab I cintakan You. Biar hal nii tetap jadi rahsia hati I.. Let the plan just between us baby :)

Sunday, 29 September 2013

LOL

Hari yang terasa singkat :)
yolahh bangun jam 1 kot. Sembang2 si kawan cakap. Ang nii kalau tido lama style nak lupa sapa2 and kali nii sapa? Urhhhhhh!!! BEBAN BEBAN..! Takda sapa lahh. Biasa kalau dok nangis mestilahh penat jawabnya. ishhh dia nii nasib lah kawan! Maybe detail kau tak jelas. Saya tidoo lama atau terkurung lama lebih dari 8 jam tu tandanya saya stress,sedih,sunyi,nak lupa manusia,situasi. NOTED?
nasib lahh MISS yang gerak kalau tak memang boleh langkau 24 jam wohh.
Today 29 rite :) Date yang memang aku takkan lupa rahh. Ubah hidop aku 360 lepas 9 bulan.
Aku perlu rehat yang cukup. Jangan STRESS! AVOID AVOID.. Dateline dah dekat waduhh waduhh.
Now aku kena prepare betol2 so nanti boleh tempah tiket yang aku nak yahooo!
I will make you proud of me CINTA. Its all about you :)
Terima kasih, Maafkan I. Selamat Malam sayang :)

Friday, 27 September 2013

The PROM??

Menyepi dan kini aku nak story mory!!  Jyeahhhhh hari yang di nanti semua dah tiba its today!!  TODAY kay TODAY!Memang hari yang sangat panjang. Memang title of the PROM QUEEN bukan milik aku. Yalahh tunjuk muka pun tak.But that event depa habis masa dan duit? yaaahh seumur hidup sekali rite.
Yaa maybe aku akan rasa sesal sebab xjoin but yg pastinya sehari jaa. Better than aku akan rasa terpukul gila berbelanja demi satu malam? perhhhh remaja kot belajar laaa berjimat sama ngaaa aahaha yaa sebelum aku matang pun aku macam tu. Taktau nak hargaii duit membazir jaa.Bila orang tanya awat takpi prom? Aku akan jawab "ish kalau aku p sat aku yang menang semua"  ya lahh betul paa. hahaahha
But walaupun hari nii seronok bergelak ketawa, aku tetap mengalirkan air mata. Hari nii hari yang aku pernah sebut2 dekat Sayang dulu. Yess harii nii sudah berlalu dengan aku didepan kerjaa tanpa menoleh kearah jam. Yess memang aku tak pandai menipu bab perasaan. Aku terlalu rindu dekat dia. Jaga diri cinta. Maafkan I. Semoga I berpeluang betulkan segalanya,I harap I berpeluang jaga you sampai nafas terakhir I, I harap I dapat tebus segala nya walau dimata you tak mungkin. Tapi akan tetap berusaha. Firstly sebab cinta I dah kuat gilaa kat you. Second sebab I memang takdapat maafkan diri I dengan apa yang I dah buat.
sampai I terpaksa jauhkan barang2 you dari I kecuali jaket you. Benda tu paling2 I tak boleh lepas sampai ke hari nii. :) Jagakan dia Ya Allah. Lindungi dia Ya Allah. Moga dia selalu dirahmati.

Tuesday, 17 September 2013

FOBIAKU :3

Akhir-akhir nii ingatan aku dekat dia makin menebal tanpa sebab yang pasti. Ya memang rindu lahh jawab nyaa after 9 bulan. Aku pulang ke kampung halaman untuk beberapa hari. Fobia aku kat highway makin teruk. Dulu malam jaa. Now siang pun. Haihh. Sebab apa? Firstly dia jaa tau and second reason aku pernah tengok kemalangan yang meragut banyak nyawa dan memberi impak yang besar pada jiwa raga aku. hahah Cam gilaa. Seriosly aku hadap dengan pelbagai fobia.                                                                                   Antaranya Laut? Tak sama sekali, sebab aku pernah kena kiss dengan Cik Obor-obor time honeymoon dulu.
Highway: Itu memang tegar gilaa fobianya
Benda besi: Aku tak tau sejak bila tapi yang aku perasan aku tak boleh sentuh benda besi. Nanti gigi ngilu. Pelik-Pelik jaa
Motor: Ni yang paling teruk. Yess aku alami fobia menunggang motorsikal yang paling teruk. Aku sampai menangis-nangis bawak motor tu. No choice redha jaa. Lepaih ja patah kaki aritu aku memang banyak kali nak kemalangan. Fokus aku cepat hilang. Tu yang tergesa-gesa nak amek keta dah. Perghh. Kaki nii sakit tak terkata lah bawak motor nii..

Selain dari fobia aku jugak dah banyak buang fobia lama aku yang paling tegar. KUCING :)
Aku dah bela Miss nii since bulan 3. Menariknya dia memang banyak yang menarik. Tak pa citaa pasai nama dia. Mula dulu aku bagi nama gabungan sayang dengan aku tapi tak lekat. Nama dia diambil dari keperibadian Sayang aku yang datang bawa cahaya. Sama macam Miss nii. Layan miss macam layan sayang. Bawa miss naik moto, lepak tempat yang selalu lepak dengan sayang.
Satu jaa aku harap, moga-moga masih ada peluang untuk aku betulkan segalanya.
Semoga masih ada cinta untuk aku di hatinya.Aku masih menunggumu cinta =)
SALAM.




Friday, 13 September 2013

Friendship :)

Cerita semalam : Aku dengan sang member berlepaks lepas aku siapkan bilik2 untuk kedua kalinya.
Sang member menarik daku sambil menggunakan nama Y untuk memulakan tajuk utama forum lepaks kami.
Orite dengan singkatan SM = Sang Member aku akan meneruskan hot story nii.
SM cakap bagi dia hal aku dengan Y tak settel lagi. Actually i was wondering lepas dia robek2 hati aku yang bak kekabu nii and aku minta maaf walau aku tak salah apa2 kemudian disusuli kemaafan dari dia serta fobia aku untuk mempercayai orang yang bergelar KAWAN tu at last hal nii dianggap tergantung??? WHAT LAA?? Maybe manusia-manusia ingin melihat aku naik hantu dan menerkam dia serta memecah kan tengkorak kepala kemudian mengambil otaknya?? derr? Perluka aku mengumumkan kat semua orang. Please lahh susah senang aku tak da nya sapa peduli now bila jadi cam nii ada jaa aihh. Memang aku tak suka semua di sekelilingnya. Tapi sapa aku untuk stop segalanya? Hak dia right? So aku yang angkat kaki lahh. Go On My dear Wish You Luck.
Aku memang try tak amek port pasai nii suma and dah rancang nak tinggal those friendship past behind. But aku tak boleh. My new friend, entah lah yang aku yakin those friends dekat sekeliling aku just kawan untung benefit kecuali Hamba Allah nii. Yang aku kenal since aku form 1. Entah kenapa aku suka buat baik kt dia.
Walau dia serba kekurangan di mata orang lain. Dia ada keistimewaan yang memang tak ada pada kawan2 aku yang lain. Aku harap jasa dia akan sempat aku balas. TERIMA KASIH KAWAN untuk mematangkan dan mewarnai hidup aku :)

Thursday, 12 September 2013

Dalca :3

Oh NO! Aku dok gilakan dia lagi after 9 bulan berlalu. 9 bulan lepas aku macam orang separuh gila.
Ya aku yang cari masalah kan. Memang cun r bila setiap tarikh yang aku ingat dalam otak aku nii berlalu tanpa dia. Lagi cun bila member2 suka tanya pasal BOYFRIEND. Alahai yang panas telinga bila ada jaa yang cakap aku nii tak ada prob la nak study b'coz tak ada BOYFRIEND pon. HELLO? Aku tak da BOYFRIEND? Nasib ada jaa kawan yang cover kot atas. Hahaahha.
Last Ramadhan was very memoriable. Ramadhan yang pertama aku sambut tanpa dia.
But yet, aku kenal Mr. D kali nii. Dia bestie aku. Alahai POYO :3
Yaa bagi aku dalam perjalanan aku menghitung usia ramai yang aku akan jumpa dan mematangkan aku.
Walaupun otak dia dah tercemar bukan macam otak budak setahun tapi setiap patah yang keluar dari mulut dia ada maksudnya. Tiap kali mulut dia buka. Bukan senang nak tutup. Situasi yang aku paling tak boleh blah bila Shafiq tau yang aku suka kawan dengan Mr D. ser ser at last aku just cakap sapa diri aku untuk tidak keruh keadaan. Yaa depaa sangat lahh terkejut beruk. Apa boleh buat aku memang setia pada yang satu. :)
Now aku tengah latihan untuk lesen kereta. Not bad lahh. Untuk hari ke 2 dengan Uncle aku dah menerokai jalan besar bersama Viva :3 Harap besok akan jadi lebih baik dari hari nii.. Nite World. Nite Malaysia. Nite Cinta Hati. I love You Doremon.

Tuesday, 10 September 2013

Mimpi apakah iniii? :3

Aku bermimpi didatangi seorang budak lelaki yang berusia lengkungan 5 or 6 tahun macam tu.
Tanda tanya di sini ialah. SIAPA dia? Mimpii kan sapa jaa pon boleh ingat semua.
But yang paling aku ingat and always is dia cakap kat aku dia tak ada jantina.
Aku diam and dia tunjuk. Aku refer mimpi nii kat ramai orang. Majoriti orang cakap. Petunjuk.
Aku ada buat homework pasal manusia yang dilahirkan tanpa jantina and yet ada budak di Perlis. Tapi aku just dapat tau umur dia 5 tahun. Gambar terbaru tak dapat. aishh.. Entah lah. What ever its aku akan cari dia satu hari nanti.

Monday, 8 July 2013

Anniversary Yang ke-2

Genap 24 bulan..
Aku sambut. Tengok World Z War..
Wahh citer ru awesome gilaa kot.. Mencabar emosii gilaa.. Takda asal Brad Pitt ada semua best
Hari nii aku beli doreamon baru.
Aku tak rasa keseorangan langsung padahal out sorang2 jaa..
Aku rasa macam dia ada.. lebih2 dalam cinema..
What ever its I nak ucap Semoga kita berpeluang sambut yang ke-3 sama2 sayang


Sunday, 7 July 2013

JUPP JUPP JUPP

5 July 2013
Last Night: Perfectly being. Aku akan ingat tarikh semalam. Aku da bercakap dengan dia. Aku hope akan stay kekal macam tu.

Sayang aku pulakkk.. Entah lahh dia kat mana.. somewhere far far away..
Besok and lusa hari bersejarah.. Semalam aku mimpi dia. Dia ada dengan aku di setiap pergerakkan.
Family aku macam tak nampak dia pun.. Aku tak paham. Tapi now ubat aku nak tidur just ingat kenangan kami. Maybe korang boleh try jugak kan. Sweet Memory.
Mengikut kata SESEORANG tu dia cakap kalau kita mimpi orang tu dia pun mimpi kita jugak dalam kata lainnya, if kita tiba2 teringatkan orang tu maksud nyaa emmm dia tengah teringat kat kita.
Dulu time dia ada. Benda nii laa aku pegang. Setakat nii bagi aku benda ni boleh pakai jugakkk
Now aku menanti esok dan lusa..
Aku harap dia muncul.. I miss You SAYANG

Saturday, 6 July 2013

OST Kerana Sarah "Rindu Pengubat Luka" - Toi AF6

Saturday, 29 June 2013

Situasi sekarang agak mencabar when about a week yang lepas,
mak cakap "Pakwe dia TERBAKAR" that time tengah dinner..
Aku buat muka sebodoh bodoh yang mampu..
Start hari tu..hidup aku dilanda kerungsingan yang sangat teruk..
but tak cukup seminggu aku terserempak dengan dia..and i saw her gf.
so everything da terjawab..macam orang lain. Aku senyum. and cakap "Aku lagi segak" ahahha
sikit pun aku tak menyesal hilang dia dari hidup aku.. Tapi yang aku paling terkilan masa emas aku terbuang sia-sia sebab seorang manusia and kekilafan aku pentingkan dia dari SAYANG..
Peluang tu datang sekali jaa.. Aku yang silap..
Sungguhpun harta dunia mampu tawan hati dia. Aku akan buat apa sahaja.
Pendek kata aku akan tetap macam nii sampai dia maafkan aku.
Serios Talk: AKU RINDU HANG SAYANG<3

now berjuang untuk iniii 

Wednesday, 29 May 2013

(y)
Kali ni memang mencabar kesabaran aku.
What laaa...hacked by?
Dugaan demi dugaan..Senyum and terus blah..jyeahhh..
Bila tengok active kt PJ wohhh..hurmmm
Guys...cer fikir if couple kesygn korang wt camtu...
habis hilang gambar2 and friends..eii bara nyaaaa!
my deary SAYANG.. u tau tak I fikir hal nii sampai termimpi mimpi?
whatever its I percaya U ada sebab U buat I cam nii..
POSITIF :) I Love You MM
Ambik masa sepanjang malam untuk aku cool..
perghhh dugaan... Percaya semua yang terjadi besebab..


Monday, 13 May 2013

SELAMAT HARI JADI SAYANG

Happy Birthday My Sayang,
Totally gundah gulana hari ini,thinking of her.I miss u badly sayang
Teringat kisah setahun yang lepas,we spent time together borak panjang-panjang
walaupun tak ada free call at last bila check..bill woohhhh
ahahah..I miss You B..
Tersenyum kambing bila ingat kan kenakalan dia.
She is a nice girl..tak ada sebab aku nak cari lain.
I love u more..
"I doakan U panjang umo murah rezeki"

Wednesday, 8 May 2013

OneYearTenMonths

Today is our monthsary my dear..
I disahkan ada migrain..makin worse today.
Tak boleh buat apa pun.
My exam td pon entah laa

Sunday, 28 April 2013

Speechless

Lama aku tak update..
Busy..on ? Entah..hidup aku agak kucar kacir.
When aku maybe akan hilang SAHABAT :) Semuanya mengingatkan aku..
Pada babak,dia di pangkuan ku,aku persoalkan.
"Sayang,you rasa DIA t berubah ka?" She said "entah la sapa tau"
And aku terus bertanya "Sayang,you akan berubah ke nanti?" She diam jaaa
Aku tak fikir panjang..just diam.Aku kena rendahkan ego demi seorang sahabat.
Yess i will.but mcm mana? since aku memang tak da hati dan anggap semua orang tak ada hati aku jd diam,hipokrit,selfish again.but aku da tak menipu..dalam persahabatan aku yg complicated gila nii
aku belajar benda yang sama mcm adanya SAYANG dulu."Dalam hidup kita kita tak ada pilihan.kalau pun ada kita just boleh pilih satu" and lagi satu.."Tak semua kesilapan kita dapat peluang,so nak buat apa pun..take atleast a second to think so risiko maybe kurang"
In every pain..Aku belajar benda baru
Jumpa orang baru.They are my family.
Miss M u r never be replace 

Sunday, 31 March 2013

A + GEMUK!

30 Mac 2013
Aku face A tuntut duit,Tp bila gemuk masuk campur,panas hati aku.
Merah padam da muka aku bila celaka A ckp aku yg offer nak bayar mmg MOTHERf laaa sial tu..
Ngaaa getar da tgn aku bila dengar gemuk ungkit satu2 sejarah dulu.Dia ckp A memang syg aku gilaa tp semua sebab ayah..Damn.Sudah laaa sayang ka apa ka.Aku da lama lupa dia.
Ikut darah mula aku cam nak fight ja.Sumpah aku panas hati gila.
Then ckp ngn ayah.Ayah ckp biaq dia settel isnin nanti ngn gemuk.
Aku kalo tahan marah mesti meleleh air mata punya.Hampir keluar.
Tahan jaa..Haihh awat senang keluar air mata pulak??
Hurm apa pon aku memang xpuas hati
Lepas face semua tu..Aku seriosly rindu dia..


Sunday, 24 March 2013

Wahai Hati Cekal lah kamu


    Aku ingat selama ni aku kuat.Tapi hari nii..
Aku sedar kekuatan tu dah tak da.Mak sumpah aku lagi.
Aku ingat aku akan bahagia bila ada dia..Cam na life aku soon?
Dengan sumpah2 mak.Sumpah2 dia.Tak blh byang kesialan hidup aku nanti.
Good kan?? Mana aku nak menumpang kasih? Mak tetap mak.Anak tak bererti bg dia.
Sampai mati aku percaya mak tak kan berubah.Lepas aku wt baik.Ni aku dpt?

   Dulu aku nangis.B ada.Dengar suma tangisan aku.Now? Hanya tinggal mimpi.
Aku akan tinggal segalanya once aku abes SPM.
Aku nak bina hidup aku.Semangat aku.Semua dah dirobohkan oleh dua wanita yg aku syg..
Tekanan :'( Kenapa suma ni jd kat aku? Aku maybe ditakdirkan hidup sorang2.

   Dari aku kecil.Aku nak jd mcm abang.Kuat mcm abang.
Kami membesar dgn kata maki yg sama.Tapi dia tabah di mata aku.
Walau satu dunia tak pedulikan dia.
Dengan kak di sisi dia.Dia seorang manusia yg hebat bg aku.
IDOLA AKU tak mungkin aku setabah dia.Kuat depan mata semua org.Tapi nangis tiap malam.
Kuat kan dia? Aku nak pergi jauh.Tanpa sapa pon.Terutama 2 wanita tu.Aku tak sanggup dah.
Hati aku kecewa gila.Hati aku hancur gila.

   Tuhanku,
Jagakan keluargaku andai aku pergi.Jagakan kekasih hati aku Ya Tuhanku,lindungilah dia.Jauhkan kesedihan dari dia.Sesungguhnya aku lah manusia yg sentiasa menanti dia dgn air mata.dgn harapan kami dpt bersama.Jauhkan dia dari manusia yg zalim seperti aku.
Jauhkan dia dari manusia yg hina seperti aku Ya Tuhanku.Dia terlalu istimewa dalam hidup aku.
Moga aku dpt habiskan masa seumur hidup aku untuk mencintai dia.

Amin..

Sunday, 17 March 2013

Buat seorang Kekasih

Salam,
I tak tau U akan jumpa diari I ni or tak.

U memang manusia yg paling baik yg pernah singgah dlm hidup I.Yg pernah jaga I.
U singgah bukan just seorang pendamping.Tapi sbgai seorang kekasih yg sgt setia,penyabar,penyayang.
Namun I? Beza perwatakan.Pesonaliti.si Idiot U..Yang tak pernah pandai berfikir.

Hidup I dihimpit masa lalu.
Sukarnya hidup tanpa U.Mematangkan I.Menyedarkan I.
Bukan Wang faktornya.U tinggal I kat dunia yg kita cipta.
Hampir 6 bulan dunia aku gelap.Sunyi tanpa gelak tawa dia.

Sekelip mata,semuanya hilang.
I tak sangka cinta I jadi mcm ni.

Cinta I kt U terlalu kuat.I seorang yg pelupa.U pun tau kan.Semuanya makin menjadi bila I ngn U.
I lupa siapa diri I. U memang terlalu besar bg I.

Sejujurnya I nak U tau.Sejak hari pertama U bergelar Couple I.
08.07.11.Hari Jumaat.7.15 Malam.Tu hari terakhir I dan dia couple.
Penyeksaan Hidup I bermula dari hari pertama I jadi milik U lagi.
I hilang arah.Sampai I nekad.I lupa sakit I lps kenal U.
Yes sepanjang perkenalan kita I tunggu U.Tp I tak mengharap.
Kdg teringat.Normal.Syg i memang dh lama jd milik U.

I tak pasti.I tak yakin ngn diri I.
Cinta tu terlalu besar dimata I.I cinta kan U bukan sbb I dh kna tggl.
Tp I dah yakin ngn kptsn yg selama ni kabur.I nak bg tau U masa anniversary.Tapi I tak berani.
Bila kami officialy break up.I ckp kt Ja sal ni.Dia suruh I terus terang ja.I ckp kt dia yg I takot U ckp I kna tgl baru hegeh kt U.Dia yakin kn I.Sampai I terlampau yakin kt U.I kecewa.
Bila I nekad sayang U.I tak sangka nii semua terjadi.Benda yg I takot da jadi.
Kehilangan org yg I cinta.I KUAT!

6 bulan dah berlalu.Maki hamun yg U tabur memang menambah keperitan I.Tahniah.
U memang dah berjaya.I masih tak mampu ubah apa2.I masih tak mampu buang apa2 mcm U.
Bukan sebab duit.Tp I tak mau! I tak boleh. I rela stay kt tmpat yg sama yg U tinggal I.Tu pilihan I.
I akan tunggu U.Walau suma org ckp mcm2.Walau dunia gelak kt I.Walau I terpaksa hidup seumur hidup merana sbb cintakan U

I nak U tau.I sgt2 sygkan U.
Ni kali pertama I jatuh cinta.I yakin ni bukan cinta monyet.
Bukan satu angan.Cinta yg pasti.Kita pasti bersatu selagi Cinta ni ada dlm hati I.
Selagi Impian kita wujud.Selagi I masih menunggu.Selagi kenangan kita masih ada dgn kita.
I yakin.Cinta tu sangat indah.

Keputusan nekad I cintakan U.Dah ubah hidup I 360 darjah.
I memang nyesal dgn pa I buat dulu.
Sangat2 nyesal.Maafkan I I bukan perempuan yg baik.
I bukan yg mcm U harapkan.Hidup I bergelumbang dlm dosa.
Terima kasih sebab dah tunjukkan I besarnya dunia.

Monday, 25 February 2013

Smile~Smile~Smile

Haih
Mimpi dia..WHY NOW! tertekannya! No..sebetulnya RINDUNYA!
24.2.13...malam tu aku mimpi aku txt dia..."Bila U nak jumpa I?"
Dia balas.dia ckp "Lps U dpt PLKN kita jumpa" Me replyy "after SpM ja laa plsss"
selebihnya aku xingat.
25.2.13 aku tido ptg.Mimpi abg ckp "takRindu kt W ke?"
Me diam n ignore.Mak ckp "Alolo kesian dia rindu W" me tetap diam.
Abg ckp.tu dia kt luar..me wt xtau jgakkk..mak ckp."betul?? pgl la dia msuk"
Abg ckp."Jangan terkejut tgok MATA dia" Ngaaa! Gilaaa then aku terus bangun
perasaan paling awesome bila rindu kt DIA.pa pon xley! cisss!
hahha I am having my second exam tanpa dia disisi.Yes I sgt tak tentu arah..
I love U mem!! Aku hepi sgt ! when cd Chomel sampai~
Dia rindu aku! haaha tu yg aku mimpi dia.right kan!

Thursday, 21 February 2013

Dugaan Lagi

Firstly aku memang nak terima kasih kat si Dia :'( Doa U da termakbul.Berbahagia lah U atas airmata I.
I tau tu yang U nak.Sekelip mata I hilang segalanya.Sekelip mata I jatuh sayang kt U.
Hilang fungsi kaki,Hilang U,hilang kepercayaan,hilang SAYANG.
Apa lagi lepas ni............Allah uji I.Tolong jgn seksa hati I lagi Sayang..
Ya Allah..Cubaan apa ini..Today aku nak cerita detail sal My Candle,
Me and T stay dalam sebuah kelas kosong.Tujuan kami hanya untuk lepak.
Tiba-tiba Pn L masuk kelas tu.Kami keluar.Pn L tya "Kamu buat apa?". T jawab "amek barang"
Kami terus blah tanpa fikir panjang pasal Pn. L.
20.02.13
Pn.L panggil kami.Cikgu amek nama..
Memang that day aku tak ley study+fokus.
Korek punya korek.At last my Sahabat said " Ang ngn T pya kes jadi kes Lesbian.Pn L ckp ang betul kan baju T."
"What! Gila! aku sentuh dia pun x!!! " Aku ckp.."Chill aku dah cover ang" and aku lari jumpa T
Aku betul2 xpercaya.T kawan aku dari aku baru kenal baca sampai aku tau buat karangan.
Semalaman hati aku gundah gulana.Kenapa Pn.L sanggup cakap mcm tu.
Apa salah aku kat dia.

21.2.13
Hati aku tak tenteram.Hari pertama tanpa ayah disisi.
Biar hati aku berdendam mcm mana.Aku memang syg ayah.
Aku tak nak kecewakan dia.Aku tau aku terlalu pentingkan diri sendiri.
Aku rindu doubleu.Fikir punya fikir.
Sahabat aku dapat jwpan atas keserabutan yg bermain di minda aku."Kes ni tak bleh salahkan cikgu.Salah parents ang sbb dlu dah masukkn kes W dlm sekolah.Now sapa yg nak kata ang ni straight? Senang cta ckgu da buat conclusion coz kes dulu" dengan menahan sebak didada
aku ckp "weh,aku memang fikir benda tu.Airmuka aku dah jatuh.Kalau aku cakap.Sapa pun tak akan percaya.Mana hak bersuara???Bila aku abes ja SPM,aku akan cakap kt family aku segala yg berlaku.Sebab kes W aku kena mcm ni.Lesbian kes srios kay! Aku tak nak sapa pun tau apa jd skunk ni..Habis ja SPM aku akan pergi sejauh mungkin".Dia ckp "Tu la mak aku pun ckp mak ang xptt wt camtu,sekarang maruah ang dah jatuh.Cikgu mmg xkan percaya ckp ang" Aku diam seribu bahasa.Kemana hilangnya dia yg aku puja di saat aku perlukan dia?
Aku just nak hidup tenang macam org lain.Tekanan kali ni buat aku rasa agak down.Fikir tentang kepercayaan yang sudah hilang.Aku makin tertekan.Ya Allah hanya padamua aku memohon.Kau bantu lah aku.Sesungguhnya aku lemah dan gemuruh untuk berhadapan dengan segalanya.My family akan percaya cikgu dari me.Yes I know.
Kebenaran>Keberanian>Ketabahan pls muncul....


Wednesday, 20 February 2013

My Candle!

Aku tak tau macam mana aku nak mula.
Buat masa sekarang,aku bertambah tertekan.
I really need you right now b.I rasa nak nangis!Mana You!
You cakap You xkan biar I nangis sowng2 kan!
Aku kena kes Les lagi tahun ni.Kenapa!!
Sudah lah! DIA ckp aku couple dengan kawan baik aku? No!
Apa sudah jadi dengan dunia.Kejam nya DIA melemparkan tuduhan tu.
Aku dan T just ponteng kelas! and kami lepak.Kenapa si DIA ckp aku betulkan tali T?
What la! Ya Allah hanya kau saja yg tahu kebenarannya.
Kenapa aku lagi? Aku tau tak ada siapa dgr ckp aku..
Sebab aku....
Tapi aku and T kawan! Dunia! Kenapa sampai macam ni?
Dah tak ada kerja ka sampai tokok tambah cerita sekarang ni hah?
Memang tak ada sapa t dengar cakap aku.
Busuk nama aku.. Aku buntu..Hilang Arah..
Streeeessss!! APA SALAH AKU KAT DIA!!!!
Sorry To Say! Aku betul-betul kecewa!
Last time I'm the one who respect you more than others.
I thought u an angel.but.....
It's unbelievable that U broke all my expectation on u! LIAR!

Thursday, 14 February 2013

Aku yang berDosa

Aku ingat aku nak p masjid oleh sebab malam ni malam jumaat so aku ingat nak baca Yassin.
Tambahan pula mimpi aku malam td :(
Aku jejak kaki ke rumah Allah.Tapi bila sampai kt pintu.
Sejuk dingin kaki dan tangan aku.Sampai gigil.Aku tak mampu teruskan langkah aku.
Ya Allah.Aku rasa hina sangat.Aku undur dan terus berjalan balik.
Kenapa aku macam ni...Kalau dia ada.mesti dia akan tenangkan aku.
Aku gelisah sampai tak mampu buat apa2.malam ni aku nak wt solat hajat plus baca Yassin utk dia.
I will..Aku sedar aku akan menyusuli mereka di alam lain.
Aku sayang sgt kt dia.Ya Allah jagakan dia untukku.
Mampu kah aku menatap matanya yang selama ini jd penawar segala luka aku? Mampukah aku berhadapan dengan dia lg? Mungkin kah kami bertemu lg?? sempat ka aku?? Sempat dia maafkan aku?? Aku dah rosakkan dia.
Keperibadian dia wt aku selalu tertanya.Kenapa masa itu sangat cepat tinggalkan aku..
Dia tinggal kan aku dengan janji :'( Sampai bila aku nak hukum diri aku??? Sampai bila aku nak berperang dengan perasaan??

Kau Ku sanjung

Aku baru terjaga..Aku mimpi dia.Ya Allah aku xsangka.
Mula kami kt shopping mall.besar plus cantik sgt.bak istana.
Aku tya dia knpa tgl aku lama2.Dia cakap dia pun rindu kt aku.Dia lyn aku cam dlu.
Aku gembira sangat.Dia minta maaf sbb xwish birthday aku.
Kami main,menari.sweet sangat.Tapi tiba2 kami terpisah kami sama2 dlm rumah Allah.
Aku kt tingkat atas.Dia plak kt tingkat bawah.Aku turun bawah.Cari dia.Aku jumpa dia.Dia duduk tak jauh dari aku.
Tiba2 pak Imam tu tya aku.Aku tak boleh jawab.Dia tlg jawab.Dia terus duduk sblh aku.dia ada beli dua jam satu warna kuning satu warna biru.Lawa sangat2.Mak pun ada.Tapi Imam tu kata.Biarkan kita bersama :) Time tu ada pengantin duduk sblh I dia pkai bju warna biru.Sorang anak datin.sorang lg bapok.tp muka dia familiar gila.Lepas tu kita keluar U bawak I naik moto.NINJA! wow.U bwk I ronda dalam hujan.Sweet.
Then U cakap U tak ley lama.U kna balik KL dah.terus I bangun n nangis
Babe.I miss U so much.Roh kita bertemu its? Or U terlalu rindu kt I?
I tak tau kenapa lately I asyik teringat kt U.I harap I sempat jumpa U.I tak nak tegakkan benang yg basah skunk.
Untuk sementara waktu.I nak biar U tenangkan hati.Tak guna I paksa2 U.Tak guna I nak tegakkan benang yg basah.Lagi I mendesak.U jugak yg tertekan.I tak kisah kalau U nak siat hati I.Asalkan U puas.
I cintakan U sepenuh hati I.Demi Allah I akan tunggu U.

Saturday, 9 February 2013

Keliru Lagi

Kenapa aku lemah sampai macam ni? Aku memang tak layak utk disayangi.
Aku terima kalau ni jalan takdir hidup aku.Tapi sayu hati aku fikir pasal dia.Kenapa!
Sakit dada aku.Nafas bagai di awanan.Dia bidadari aku.
Kenapa aku sia2 kan dia dulu?? Aku tak kalah lagi! Aku tak kan mengalah sebab ni cinta terakhir!
Pengorbanan terakhir.Aku terbaca satu status "Ada dua insan sangat cintai seorang pompuan ni,Tapi dia cuma cintakan wanita ja..tiba satu saat nyawanya dicabut..roh pompuan tu tak tenang kerana dia selalu rindukan wanita tu..dan tak pernah relakan wanita tu pergi" seram aku baca.Menakutkan aku.Bila nyawa aku dicabut nanti adakah roh aku tak tenang cam mimpi pemilik status tu?? Adakah bayang2 dia and kenangan kami akan terus menghantui hidup aku sampai hujung nyawa aku? Aku nak dia..:'( Aku rindu sangat kat dia.Sampai bila air mata aku mampu nangis sebab dia?? Aku tak kuat dengan semua ni Ya Allah.Dugaan Mu bagai meletak aku ditali gantung.
Bukakan lah pintu hatinya Ya Allah.Dunia ni tak kekal.Kenapa aku lupa tu!! Kenapa aku jatuh cinta!!!
Kenapa aku couple!! Aku sakit sangat.Aku tiada dalam hati nya.Padahal aku setia tunggu dia.
Kenapa dia buang aku? Hina sangat ka aku kt mata dia.Mana hati aku? Dia dah hina aku macam2.Dia dah maki hamun aku.Mana harga diri aku? Semua nya dah hilang.Aku rendahkan diri aku.Demi menyayangi dia.Apa akan keluar dari mulut dia bila aku jumpa dia suatu hari nanti? Mana hilangnya jnji2 itu sayang? Cinta sampai mati kita?
Mana sayang!!! U janji tak kan biar I nangis sorang2.Mana U sekarang? I tengah nangis sorang2!!dan hampir setiap masa dgn airmata mana u!!! I Betul2 tak sangka janji U cuma harapan.Malu I yang tanggung.Perit I yang pendam.Seksa I yang rasa.Sayu I yang alami.Deritanya I..Kenapa I!!! Cinta ni betul2 membunuh I.
I keliru sangat kenapa semua jadi camni.I tau U akan point kt I.I and I.I salah untuk setiap yg berlaku.
Jahat gila kan I dimata U? I memang tak sama cm org lain.Kalau U ditempat I.U akan rela mati dari hidup.
Percaya la.Semua org hina I sebab seorang perempuan bertahta di hati I..U tak tau rasanya bila keluarga sendiri pandang rendah kt U.Sampai wt I malu nak berhadapan dengan masyarakt luar.I pilih untuk tetap diam.Tapi hati ni disiat tiap masa dengan sikap semua org.

Dia........

Ohh Tuhan ku rindu dia..
Ohh Tuhan aku cinta dia..
Ohh Tuhan aku rindu dia..
Dimanakah hilangnya dirinya yg bernama cinta..
Sungguh bukan perpisahan ku mahu
Sungguh tak bermaya diriku.
Disaat aku disingkirkan oleh dirimu
Apa yang harusku perkatakan
Kiniku telah dilupakan
Mungkinkah ini bisa membuat kau bahagi
Dimanakah kesilapan diriku
Cubalah kau terangi padaku
Agar bisa dapatku mengerti
Puncanya perpisahan ini

Kau senyum ku menangis
Kau gembira ku berduka
Mengapakah tiada adilnya
Dalam bercinta
Sedangkan aku telah berjanji
Ku akan setia menanti
Temani dirimu
Dikala sepi dikala kau sedih

Ku doakan dia terus bahagia
Kini semua sudah tiada lagi
Senyuman yang terukir dibibir
Semenjak telah terjadi
Perpisahan ini..
Aku sangat cinta dia.

Thursday, 7 February 2013

SetahunTujuhBulan


Our 19 months anniversary <3
Setakat hari ini belum ada pengganti mahupun calon.I bersyukur sebab I mampu setia sampai hari ini.
Terima Kasih Sayang sbb dah lyn kerenah I.Allah temukan org yg betul.
Insan yg sgt mulia,penyayang,penyabar,dan sangat rapat dengan I.I tak tau mcm mna I boleh terlampau rapat dengan U.Sampai I jatuh cinta.I terlalu ikutkan ego.The blame is always on me.Takpa.
Seharian I teringat kat U.Kalau U ada sekarang.Mesti kita tengah baring sambil cerita pasal hari masing2.
Or dah tido tak letak phone.I terlalu childish kan.I tak matang langsung.Perbezaan umur ke yg memisahkan kita?Nope! U tau tak baby.setahun bersama U sangat lama bagi I.Walau ia just sepantas kilat.I tetap mampu ingat setiap mimpi yg U cerita kat I,setiap detik suka duka I dengan U,setiap kata yg buat I tersenyum.I malu sgt dengan U.Kita berbeza sgt.I malu berdepan dengan U.I tak pandai,rajin,baik,suci,penyayang cm U.sejujurnya I malu.I buang rasa tu.I anggap U segalanya.Sampai I jatuh cinta.Tiap kali cukup sebulan.Air mata I jatuh atas kad U.I sayang kt U b.Kalau pun I tak berpeluang untuk menjaga U sekali lg.
Ingat lah.I akan sentiasa ada untuk U.Sampai hujung nyawa I.I akan tetap setia tunggu U.Walau pun U akan tolak I cam El tolak Ikram.I akan tetap setia.Jauh mana pun I pergi.U tetap dalam hati I.Bersyukurlah.U tak perlu tebalkan muka setebal kulit babi utk berhadapan dgn family U.Bersyukurlah dunia ni lebih kejam kt I bukan kt U.
Bersyukurlah hidup U dah tak sial tanpa I.Maafkan I untuk segala khilaf I.sesungguhnya I manusia biasa.
Maafkan I.I org yg paling rapat dengan U.dan I jugak yg selalu wt U nangis.I xpernah expect apa2.
I tak pernah sedetik pun pkr sal penghujung hbgn ni.I terlalu sygkan U.U tak kan percaya.I perempuan kotor,murah dan selalu susahkan U.U terlalu jijik kt I.I hampir musnahkan masa depan I lepas U pergi.I rasa kejam gila dunia.I salahkan semua org.Tp sekarang dunia ni memang kejam.i tak kn biar sapa pun rampas U ditangan I.
I nak tau mana hilangnya rasa kasih syg U.I nak tau mana hilangnya Kekasih hati I.Kenapa U tinggalkan bayang2 U kat I!! kenapa sayang!! kenapa I yg harus tempuh ni semua??!! kenpa!!!!!
Baby I love U~

Sabar lah Kawan

Anda! Aku memang crush kat ang! Dah lama.Tp lepas aku dengar ang dengan dia.Aku mula melupakan kau.Yes aku sangat mencintai dia.Aku tak pernah salahkan takdir.Dia memang istimewa.Kalau aku kejar kau dulu pun.Belum tentu aku akan kenal erti hidup macam sekarang.Aku dapat rasa kau percaya aku.Kau cerita masalah kau td.Its first time.Aku kagum ngn kau.Kentalnya jiwa kau ngn dia.Tetap bertahan to love each other.Maafkan aku sebab aku hanya membisu tikala kau bercerita keperitan hidup kau.Aku sangat memahami apa yg kau rasa.Aku alami nya sebelum kau.Jangan la bersedih kawan.Aku akan ada mendengar luah hati kau.Selagi kau bercerita.
Family kau pandang rendah kt kau?? Now dgr! Family kau yg sosial pandang rendah kt kau sampai kau derita? Aku? Family aku yg kuat agamanya camna pulak? Dowg sishkan aku! Dowg wt aku macam tak wujud! Jijik ka aku? Derita aku bertambah dengan penghinaan si dia.Kau tau tak apa aku rasa? Tak ada sapa yg tau!dlu aku pkr. Kenapa perasaan ni tak pergi bersama dia?hah! Semua sbb aku terlampau syg dia. kenapa aku diseksa? Puas aku menangis tanpa ada seorang manusia tau.Aku meraung bagai hilang akal.Disebalik gelak tawa aku.Tersirat sejuta derita.Aku memang suka kongsi suka.Tapi aku xnak kongsi derita.Biar lah aku pendam walau ia hanya akan membuat luka aku lebih dalam.Aku tetap teguh dengan cinta terhadap dia.She is the women that had change my world.

Monday, 4 February 2013

Tak Puas hati SENTIASA!

Hari ni memang agak kelam kabut.Bangun lambat.Appointment doktor.Serabut kay.Aku tak msg E.E ckp "Nadi mrh ka?" Aku cam nak cepuk ja budak ni.Aku bengang gila kot.Aku panas baran kay panas baran! Sakit hati aku bila teringat Fy ckp.Walaupun kami tak rapat tp xda hati perut ka sampai seksa dia dan cinta hati dia camtu? Babi ja yang aku seru! arghh! Dasar E! Siapa kau disebalik hijab kau!Tapi aku hanya diam dan memendam rasa.Selagi aku tak tau kebenaran ye dak? Tadi si Y nyanyi lagu Jangan Ganggu Pacarku makin mendalam sakit hati aku.Lagu tu aku bg kat dia.And dia bg balik kat aku.Memang cantik la kan Y sayang!! Hilang fokus aku untuk whole Monday k.Buat aku tak tentu arah. Sampai jumpa eque ni..Jangan menilai seseorang berdasarkan masa silam, tetapi lihatnya pada hari ini. Setiap org mampu berubah. Malah jauh lebih baik dari apa yg kita sangkakan :) Allah tidak menilai bagaimana permulaan hidup kita, namun Allah menilai bagaimana pengakhiran hidup kita. Cinta I love U

Sunday, 3 February 2013

Kehebatan kau terserlah

Kadang-kadang dalam hidup kita.Banyak perlukan kesabaran termasuk hidup bercouple :'(
Hidup bercouple bukan senang.Memang ramai yang ckp hidup orang berkahwin lagi mencabar.
Tapi bagi aku hidup No! Hidup berkahwin.Bila gaduh or nak cerai mesti pikir bout ANAK and so on.
But couple? apa yang nak difikirkan? nothing.Maruah and Cinta --" Benda tu tak penting di mata manusia zaman kini.Kenapa setiap pertemuan tu akan disusuli perpisahan? Cinta yang aku harap selama ni.
Kenapa aku? Bila aku nak berubah and jadi yang terbaik.Ada dugaan yang menimpa.Aku ingat dia teguh.
Tapi tu cuma harapan aku.Aku ja yang harap yang terbaik,aku ja yang buat yang terbaik untuk hubungan.
Dia?? Kenapa perlu dia letak perasaan benci dalam hati dia? Kenapa perlu dia seksa aku?
Aku sedar aku salah.Aku cuba perbaiki silap aku.Kenapa dia tak nampa? Aku manusia biasa!
Aku tak boleh ubah masa lalu.Tak juga boleh padam salah aku.Macam mana nyesal nya aku entah bermakna ka untuk dia? Kenapa bila gembira boleh sama2? Tapi susah? Selama ni aku maksudkan susah.Bukan tak berduit,tapi susah yang aku maksud kan selama 1tahun 6bulan dugaan kesabaran macam now.Aku tak pernah salahkan takdir.
Aku yang pilih jalan aku camni.Cuma aku kecewa dia sanggup buat aku camni lepas janji macam2.Lepas aku dah bagi benda yang paling berharga.Aku sedar aku tak mampu limpahkan intan permata kt badan dia.Aku just mampu limpahkan kasih sayang and cinta yg just untuk dia.Tiba2 aku teringat,aku pernah cakap kat ex aku.Cinta tu ka yg nanti ang bg aku makan lepas kita kahwin?Now aku dapat jawapan atas soalan aku.Jawapannya ialah Memang cinta tak boleh bagi makan.Cinta tu wat aku kenyang! Penangan cinta memang hebat.:'(

Terima Kasih Cinta Kau memang hebat :'(
Kau dah berjaya :'(

Friday, 1 February 2013

Bila hati Merindu

Bila aku terjaga.Aku selalu didatangi perasaan.
Hem Cik Cinta I rindu kat U.Sumpah.Sunyi sangat.Life ni macam tak bermakna dah.
Macam menghitung hari untuk pergi jauh.Sepanjang hari aku berfikir.
Apa jadi nanti bila dia tolak aku buta lepas aku tunggu dia? wooo..gila kah aku nanti??
Merana kah aku nanti? Mampukah aku? Aku dah busy kan diri.Tapi benda tu tak berhasil langsung.
Rasa bersalah datang disusuli tayangan kenangan bersamanya..Apa lagi aku boleh buat?
Bila aku keluarkan ayat "Apa aku boleh buat?" sepantas Tsunami otak aku teringat dia.
Kenapa sampai macam tu.Sebulan dah berlalu.Apa khabar dia? Dia terus menyepi.
Dan aku? Terus menghukum diri.Why aku tak move on ja? Bukan tak laku.
Tapi dah terikat janji.Hati ni dah jatuh suka.Dah sangat sayang.Terlampau cinta.ukti
Arghh mampu ka aku bertahan? Memang fact tinggal yang baik t dapat lebih baik.
But aku tak da rasa dah..Totally heartlesss! Untuk yang terakhir aku korban segala yang mampu.
Letakkan nyawa sebagai bukti.Yang aku betul2 cinta kan dia.Bukan hal besar bila aku mula sayang dia.
Sapa yang dapat sedar anugerah tuhan tu? Selama dengannya memang aku keliru.
Kabur hidup aku sebelum dia datang.Pelita yang dia pasang.Buat aku takut untuk jatuh cinta padanya.
Sebab bila hadirnya perasaan cinta pasti benci akan susuli.
Aku menyesal sebab biar diri aku jatuh ke tangan dia.
Aku menyesal biar hati aku derita sebab cinta.
Benda yang paling aku takut.Aku dah rasa.Sakitnya bercinta.Couple yang ke-20 merupakan cinta pertama aku.
Andai Cinta baca satu hari nanti.I nak U tau.8 July merupakan hari bersejarah dalam hidup I.
Apa detik bersejarah 8 July I tahun ni.hem.Sepi nya rasa.8 maksudnya tiada penamat.
Benda yang paling buat I terkejut.Gabungan tarikh lahir kita.Hasilnya.Tarikh Anniversary.
Tak percaya buat lah.

Salam Jumaat,

My Favourite Girl.Miss MM

Thursday, 31 January 2013

My Love

Sayang,
I sangat mencintai U.Demi Allah.
I ada masalah sekarang.Dia tak cakap yang dia benci I.
Cara dia sindir2 I. Macam I nak kat Couple dia.Maybe dia nak hancur kan I? hur?
Banyak kemungkinan.Lately I stress dengan cinta bersegi-segi.haih.
Haih.I am not a stalker.I just nk tolong F.why la.hem.
I sayang You. cinta,Sebelum i mati,I nak tgglkan U duit,Restoran tanda cinta kita,Rumah tanda sayang I,Tanah tanda cinta I yang tak pernah pudar :) sayang hari ni last bulan January.genap sebulan kita tak jumpa.
I masih tunggu U

Tuesday, 29 January 2013

Cinta Bersegi-segi

Fy mintak tolong aku.Memang sebelum ni kami tak bertegur.Tapi atas dasar kawan.Aku setuju tolong dia.
Dia syg kt A gila2.aku tau.Kehadiran E yg tak diundang membuat Fy rasa tergugat.Entah betul A dan E ada hubungan? Hanya mereka yang tahu.Tapi E cakap dia setia kt Cinta HAti dia.Maybe perasaan Fy ja.Mungkin juga E just cover kt aku kan.Now E dah rapat dengan aku.Dia baik.Banyak kemungkinan di situ.

Saturday, 26 January 2013

Hari Bersejarah

Bila tiba hari ni satu ja aku harap. Wishes :)
Aku tunggu dia wish aku Happy Sweet 17 Nadia.
Tapi benda tu jadi once seumur hidup.Sedih sangat2.
Arghhhhh Mana U pergi sayang.I tunggu U wish sepanjang malam.I sayang U.
Pada hari yang bersejarah ni I harap kita akan berjumpa lagi.
I nak sambut hari ni dengan U macam tahun lepas.I nak red velvet macam tahun lepas.I nak Si Bulat macam tahun lepas.I miss eveything.
Padan muka aku :')
Sapa suruh bagi hati sendiri yang mengila.
Sapa suruh jatuh cinta sendiri yang sakit.
Sapa suruh tertawan sendiri yang seksa.
Apa pun.I manusia yang akan tunggu U perit mana pun.I akan tunggu.

#SetiaHujungNyawa#

Wednesday, 23 January 2013

I dah pun bukak balutan tu sendiri.I tak p jumpa bomoh patah lagi.I penat.
Besok first day sekolah I happy gila sayang.Excited nyaaa amboo..
Rasa macam nak masuk darjah satu ja hehe.every year masuk sekolah lambat.

Tuesday, 22 January 2013

Bomoh Patah

Tak semua yang kita nak kita akan dapat.
Stop! Correction semua benda kat dunia ni kita boleh dapat kalau kita betul2 nak!
Beloved baby.
Hari ni I pergi check up.cececeh.Time tunggu giliran I jumpa seorang pengkid ni dia duduk tak jauh dari I.
Ayah dia duduk belakang I and sembang dengan someone.Cara dia cakap macam orang Kelantan.Tapi I paham apa dia cakap."Teman anak perempuan aku tu dah 2tahun macam tu" Orang tu balas "oohh tu ka anak perempuan ang?"
I just diam tp dalam hati "Memang PEREMPUAN.Mengada gila steady ja aku tengok".Time dalam bilik doktor kebetulan I belakang kerusi dia.Jenuh doktor hensem tu dok susun ayat BI dia.I just wat muka bosan.At last dia ckp "Laaaa Melayu rupanya awat tak bagitau" I ckp "Laa ingat kan dokter nak praktis BI hahah" dia sporting gila b.Semua orang gelak.haha.Best la doktor tu tapi tak bestnya dia cakap "Ni kaki ni xbek lg lepaih 3minggu mai balik" I ckp "Hah? gila dokter 3minggu abes tak boleh bukak lagi ni?" "Nope! Tak bek lagi kan" Urgghh Melting! "Dokter tu laki pertama I cakap hensem tau! grrr! Ishh kalau I ada kakak I dah tackel dia td.Dah r nak bagi MC lagi 3 minggu lak tu.Sakit kepala I.Terfikir p urut ja.Abg Abu dulu pernah mengurut jugak tapi ada ja tak kena.takut jugak.aishh balik tu I cakap kat ayah boleh tak kalau I nak p urut kaki ja sebab I malas nak tunggu lagi 3 minggu.Ayah cakap okay and nak bawak I p jumpa "BOMOH PATAH" petang ni.jyeaaahhh namanya sungguh! aww.Okay just wait and see.I cant imagine jumpa BOMOH PATAH tu.Harap semuanya okay and kaki I boleh berjalan semula :) I miss U sweet heart will update sal BOMOH PATAH malam jap g.

Monday, 21 January 2013

Kunci Nafsu

Hem today aku lepak kat satu group ni.
Ada yang berkata tentang Kunci Nafsu.
Dalam hidup aku first time dengar benda ni.
Something like that la.But benda ni more to bomoh.Pelik sangat.
Zaman dah moden tapi manusia masih mengamalkannya.Syirik kalau percaya.
But mak always call it Ikthiar.Entahlah yang aku tau kita tak boleh taksub sangat.
Oky berbalik pada tajuk Kunci Nafsu dari apa yang aku baca benda ni orang yang khianat kat kita buat bagi kita tak bernafsu normal and kita akan bernafsu songsang.Benda ni sangat rumit.But aku baca lagi.Benda ni boleh dibuka.
Perkara ni sangat-sangat menarik bagi aku.Benda baru.Selalu dengar suami isteri ja.
Kunci Nafsu punca terjebak dunia songsang?Boleh percaya ka semua ini? Bukan tu semua kehendak diri ka?
Dunia sekarang berbeza sangat.Mana-mana ja ada musuh dalam selimut.

Sunday, 20 January 2013

Apakah ia??

GAhhh! Gila U tau b dapur I jadi cam ni..
HAHA :)))

My Third Week

Cik Cinta,
Saya sangat sayangkan awak.
3 minggu dah berlalu.Hidup sunyi tanpa leteran U.
I rindu semua tu.Kemanjaan U.Belaian U.
Semalam I pergi pasar malam bersama cik simen.
Semua orang tengok I.Just buat bodoh.
3 minggu tak datang pasar malam.
Terkejut gila bila mendengar berita bahawasanya Wani dah kahwin.
Dia muda 2 tahun ja dari aku.Macam tak percaya ja.
Bagus lah kahwin muda :)
Aku? Lagi dua tahun ? Adakah seperti dia?
Entah lah.Kahwin.Mak pernah sumpah yang aku akan rasa apa dia rasa bila aku kahwin.
Aku terlalu muda untuk semua tu.Buat masa sekarang.Benda tu langsung tak terlintas.
Perkahwinan tu terlalu besar dimata aku.Semua jadi disekeliling aku.
Everything.Perkahwinan,Pemaduan,Penceraian.Selama ni aku takut hadapi hubungan yang serius.Tapi now,bila member cakap "aku bukan serius pun dengan dia tu" .Aku akan cakap "Kita bukan budak-budak dah.Buat apa couple kalau ang tak nak kahwin dengan dia? Buang masa macam tu"Realiti right? Aku rasa aku dah banyak pengalaman hidup bercouple ni.Tapi kali ni aku asyik kejar bayang dia.Cinta tu perasaan yang sangat pelik.Kuasa cinta bolah buat aku jatuh.Lemah dan langsung tak pedulikan sekeliling lagi.Memang aku dah banyak kali couple.Tapi ni kali pertama aku jatuh cinta.Aku tak pernah terfikir aku akan gila macam ni kat dia.
Ya Allah perasaan apakah seaneh ini.Layak kah aku untuk dia?
Cinta seandai kau baca luahan hati ni satu hari nanti.
Aku nak kau tahu kau sangat-sangat bermakna dalam hidup ku.
Aku tak boleh lari dari kenyataan yang aku cintakan kau.
Dulu sedang aku mencuba buang kau dan perasaan pelik ni.Aku dah lukakan hati kau.
Tiba satu masa.Aku sedar.Aku tak mungkin dapat buang perasaan ni.
Aku memang dah jadikan kau couple yang ke-20.Tapi kau dah jadi couple yang terakhir dan first love aku.
Aku memang tak mampu limpahkan kau dengan kemewahan dunia.
Tapi aku janji aku akan bersama kau kejar akhirat.Aku tak nak hilang agama demi cinta.
Aku tak nak juga hilang cinta.Aku ambik keputusan.Aku akan tetap bersama cinta mengejar agama.
Sayang seandainya I tak sempat hidup sampai birthday U.I nak U tau.Dulu I memang ada hajat nak belikan U telekung.Tapi I takut U fikir bukan-bukan tambah pulak U pernah cakap kalau I nak bagi U barang.Jangan guna duit U.I just diam.Tapi sumpah I memang rasa berbelah bagi.Tapi tahun ni I nekad nak hadiah kan U.Tapi I nak bagi by hand.Mybe I simpan dulu benda ni.Andai kita jumpa lagi.I akan bagi kat U.I boleh jumpa U.First memang abang I pilih birthday U tarikh kahwin dia.Tapi I cakap buat la 18 kan 8 tu tak ada akhirnya tambahan pula hari Isnin mana orang boleh datang.Semua orang setuju.Seminggu lepas Your birthday adalah tarikh perkahwinan abang.11 haribulan abang nikah.I ada rancang nak jumpa U.Tapi bila dah ada kak ipar hidup I mesti dia kawal kan.So tak jadi.Cinta.I sayang U sangat-sangat.Cer tengok telekung tu comel kan? I nak beli pink and biru.I harap kita sempat solat sama-sama dengan telekung ni.
Lite blue for my doremon :) Just for You!

Friday, 18 January 2013

Dugaan Lagi.

Cinta,
I harap Allah panjangkan umur I.
Menunggu terbukanya pintu hati U.
Untuk merasa sekali lagi disayangi.
Sama-sama dekat dengan Pencipta.
I rasa terhina sangat.I takut sangat kalau salah sorang dari kita pergi dulu.Hanya sehelai sepinggang.
I tau I t merana seumur hidup I.
Penyesalan yang tak sudah.Dulu I pernah cakap.
Biar lah dosa I just sebab I tak tutup aurat.Tapi now?
Cinta.I harap satu hari nanti U tau betapa bermaknanya U dalam hidup I.
Betapa I sanjung U.Kalau seandainya kita tak sempat solat sama-sama nanti.
I pergi dulu sebelum U.Redha la pemergian I.Halalkan makan minum I.
Maafkan I atas segalanya.I dah cuba jadi yang terbaik.Tapi I tak berpeluang.
I sedar I bukan yang terbaik untuk U.U cinta mati I.I tak pernah sayang orang macam I sayang U.
Maafkan I sebab I terlalu pentingkan diri sendiri.Tapi seandainya I berpeluang.
Hati U terbuka untuk I.I nak kita sama-sama taubat.Tu ja I nak dari U.I rasa bersalah.
I yang mulakan ni semua.Kalau U jumpa insan yang terbaik.
I akan lepaskan U pergi.Masa tu kalau Allah nak ambik I balik.I rela sebab Allah dah hadiahkan U seorang lelaki untuk mengantikan tempat I dalam hidup U.
I nak anak.Tapi sebuah perkahwinan terlalu besar dimata I.I tak mampu.Angan-angan I ada anak tabung uji dengan U.Kalau umur I panjang dan hubungan kita kekal angan-angan I akan jadi nyata.I nak kumpul duit.I nak bawak U keluar dari Malaysia.Kita bina hidup baru.Apa pun jadi.Bersyukur lah U sebab orang sekeliling U tak tau sapa U.
Tapi I? I pergi mana pun orang mengata.I tak kacau hidup sapa pun selama ni.Semua orang cakap ni semua sebab family I yang terumbang ambing.U tau tak apa perasaan I? I terseksa dengan ayat-ayat U kat I.Kaki macam ni.Family layan pelik gila semuanya k! Makcik2 I,Cousin2 I.Stress sgt.Buat I jadi kurang ajar dengan semua orang.Jatuh tersungkur I selama ni sapa pun tak ambik kisah.Kenapa sekarang semua orang nak treat I cam ni?
I tak ada kacau life downg pun.Tapi I tak salah kan downg.Sebab mak yang dah jatuhkan airmuka I.
Susah senang I selama ni I sorang2 tau.Banyak kali dah benda camni jadi.I tak ambik kisah.Tapi bila mak njang,mak cu,even kak yati buat I rasa terhina gila.I tak boleh terima benda ni.Kalau tak sebab U sampai mati pun I tak kan bagitau sapa pun sal Ibu.Kalau tak sebab U I tak kan pernah cakap dengan ayah dah.I buat segalanya untuk U.Tapi kenapa mak jatuh kan airmuka I.Apa dia nak.Tak cukup air muka ayah jatuh?
Cinta,I rela hidup sunyi dari hidup dengan dorang.Same goes to abang.Dia cakap kalau boleh dia nak bawak Kak Ipar I dok kat Sabah Sarawak.And Me I nak pergi sejauh mana I boleh.

Wednesday, 16 January 2013

HIDUNG!

My nose is bleeding.
Dalam hidup aku.benda ni dah jadi dua kali.
hem.apakah ini?
Perlukah aku check up? Or biar ja?
Damn! Nose pls jangan jadikan masalah baru.

Tuesday, 15 January 2013

Bila tiba saatnya nanti

Awal gila aku bangun hari ni.
Tidur pukul 4 bangun kul 6.Aku dah berjaya :)
Aku nak biasa bangun awal.So nanti senang.
Pagi aku dengan air mata lagi.Chomel :) U done a good gob
#Masa Silam#
Jyeaahh I rindu kat U.
Can I be better without U? Like U?  Damn worse
I tak tau macam mana life U tanpa I.
Tapi I nak U tau sucks gila hidup I tanpa U.
I boleh hidup kat mana pun.Tapi I tak boleh tanpa U.
Airmata I laju bila I terdengar lagu "Big Big World"
I betul-betul rasa kehilangan.Benda paling I takut.
I dah rasa sekarang.Satu I nak U tau kalau I jadi U.
I tak kan tinggalkan U.I rela gantung hubungan ni.
I rela tunggu jawapan U.Apapun I percaya apa U buat utk kita juga.
Kalau pun satu hari nanti U nak move on and kahwin macam semua orang cakap.
Yaa memang semua orang cakap cam tu kt I sampai I tertekan sangat tau.
Selama ni I diam.Today I nak terus terang kat U.If benda tu jadi satu hari nanti.
Anggap ja lah apa yang U lalui dengan I tak pernah terjadi.
I takkan campur life U dah.I bukan buang U.I boleh terima ex2 I dengan orang lain.
Tapi I takkan boleh terima kalau U yang buat kat I.And I akan face to face dengan dia.Sebab dia seakan merampas apa yang kat tangan I.I tak nak gaduh.Tapi biarlah I cakap dari hati ke hati dengan dia.
Macam mana remuk pun hati I.I tak nak apa jadi kat mak I jadi kat U.
I takkan terkejut if U akan datang kat I balik.Sebab semua tu pasti.U tak payah risau.
I tetap sayangkan U.Sapa pun U macam mana sekalipun keadaan U.Ingatlah.I akan tetap cintakan U.
Kalau I diberi pilihan I nak pilih U untuk jadi pendamping I sampai ke Syurga.
I tak kan pernah sia-siakan U.Cinta U cinta teragung bagi I.
Sepanjang hidup I.Sekali pun U tak pernah cakap yang U cinta kan I.
I biar.Walau U cakap U lebih sayang I dari sayang I kat U.
Tapi I yakin Cinta I lebih dari segalanya.I susah sayang orang.
Sebab I takut sakit.Peritnya,Deritanya.I dah lama fobia dengan cinta.
Mimpi ngeri bagi I.But dengan U, I selalu harap happy ending.
Sebab tu I bagi cinta I.I yakin dengan pa I buat.Biar la I sakit sebab cintakan U.
Dari I gila nak lupakan U.
Harini I nak bagi tau U yang I cinta kan U since our first anniversary.
Setahun I tanam rasa sayang.Genap setahun hasilnya I jatuh cinta.
I percaya U akan jaga Cinta I.U couple I yang pertama yang dah buat I betul-betul jatuh cinta.
Pengalaman mendewasakan I.
Terima Kasih Cinta :')  Terima kasih atas segalanya <3
I akan.Trust me 

#My Journalist#

Monday, 14 January 2013

PEngalaman mendewasakan

Wake up late.
No breakfast and No lunch for me.
Tak mandi lagi dah ada tetamu.J mai umah :)
Lepaks depan Klinik.Lama gila aku tak keluar.
Tak sampai 10 minit.Nampak budak perempuan dengan motor dari jauh.
Dalam hati."Comel gila! Sapa tu!"hahah dia stop depan aku dohh..
Tudiaaaa kawan aku tuhh hahaha..2 minggu tak jumpa dah boleh lupa muka kawan sendiri.
We lepaks ramai-ramai.Y,S,J,I.
Lama kami lepaks.
Time aku,Y and S kat rumah aku.
S tiba-tiba buka kisah seorang kawan dia yang couple dengan kawan baiknya sendiri.
Wow sound worse. But dia Kunsa :) Bukan senang tu.
From a girl to a boy? First time aku dengar cerita ni.
Tiba-tiba aku terfikir can I couple with my own bestfriend?
Mybe orang lain boleh..tapi bukan AKU!
Aku akan still kawan dengan dia tak kira sapa pun dia.
Tapi bukan couple dengan dia..:)
Aku terfikir macam mana dia boleh couple dengan kawan sendiri.
Aku boleh terima downg kissing
But dia hampir dirogol.Wow berani ek Si bestfriend nak rogol dia?
Dunia semakin aneh bagi aku.
But pengalaman downg awesome :) kan? Tak semua orang lalui benda tu

Sunday, 13 January 2013

My second week :)

30 Dec 2012
Dah 2 minggu berlalu.
Tarikh ni hari terakhir I jumpa U.
Hari terakhir I dengar suara U.
Tak pa sayang I tetap akan tunggu U
I percaya penantian I tak akan sia-sia.
I tak nak jadi Munafik sebab mungkir janji I kat U.
Terima kasih Cinta U dah jadikan I seorang Manusia.
I tak kan sia-siakan You.
Selagi I hidup tak ada yang lebih utama melainkan You.
Maaf selama ni I buta.
I harap U bagi I peluang tanpa rasa takut.
Percayalah sekali I nekad.Semuanya pasti :')
I akan jaga U lebih dari nyawa I.
#My Journalist#

Cerita Kita

Sabtu
29 December 2012

I nak jumpa You.
You tau tak betapa gembiranya I?  I berangan U stay semalam kat sini.
Walaupun pertemuan kita kali ni hanya bertujuan jual SAYANG I
Satu Penang I pusing.Menandakan hari tu hari terakhir I dengan SAYANG.
I memang sangat-sangat excited.I buat macam-macam dalam satu hari.
First I bangun kul 9 pagi terus siap-siap keluar pergi Pekan
Lepas tu balik rumah I kukur kelapa.Jyeahh You tau tu first time I.
Then I pergi tukar blender mak dengan SAYANG.
Tu first time I bawak kotak yang besar sambil menunggang.
Kedai tutup.Dengan kehampaan I balik.
Hantar ja blender kat mak.I terus keluar tunggu U.
Lama I tunggu.I tak tau pun pukul berapa U sampai.
I text You.You cakap bus 11.30 pukul 4 ambik You.
I pun balik rumah.Tak sampai 10 minit I ni duduk.
Ayah suruh pergi Sg.Nibong tukar gas.
Memang dugaan la semua kedai tak boleh hantar gas.
I pun bawak gas pergi Bayan Lepas dengan SAYANG.
Pergh tu pengalaman yang I tak kan pernah lupa.
Lepas hantar kat Tom I terus pergi amek Yie.
Untuk hantar motor ayah.
Then terus balik.I mandi lagi sekali.
Tak sampai setengah jam I baring.
I kena pergi pasar malam dah.
I just hantar Fa dan janji akan datang secepat mungkin.
I tunggu U tepat-tepat kul 4.
Dekat pukul 5 baru You datang.
It's okay :)
You tau tak sepanjang perjalanan I dengan SAYANG dari pukul 9 I tertanya-tanya apa soalan first yang You akan tanya.
You datang kat I You cakap "Mana dokumen tu?"
I just bagi tanpa sepatah perkataan.
Kita pergi kedai tu.Sepanjang perjalanan U diam.
Buat I rasa kekok sangat.Sampai ja.
I cakap "You masuk sorang tau"
U just balas "Haa" tanpa pandang I langsung.
I amek barang-barang dan belah ke seberang jalan.
I text You "I tunggu U kat seberang jalan"
U tak balas pun.I tunggu.tunggu.dan tunggu.
I nampak You keluar dari kedai.
I text You lagi "I tunggu U kat seberang jalan ni"
U terus lintas jalan tu.Datang kat I.
Well macam biasa.Kita gaduh.
I try sabar dengan You.
Sakit dada I.I tak boleh control U.
I penat sangat hari tu. Bila U marah-marah memang buat I tertekan.
Lama kita gaduh.Macam-macam keluar.Emosi :'(
Yeah I faham.Semua memang salah I.
I punca segalanya.
I bagi pendrive biru and benang yang I buat tu.
Khas untuk You.
I tau You dah tengok video tu.Tu FB U hilangkan haha.
Tak pa lah.
8.00 Malam
I call U.Suruh U tunggu I.
U turun dari bas and tunggu I.
I happy sangat masa tu.I lawan arus U bayang dari BJ sampai Pesta.
I dah parking motor.I tengok You dari jauh.Pilu sangat hati ni.
I teringat yang I kena pergi pasar malam.
I terus pergi.Sedang I melayan perasaan.
Tiba-tiba I dengar "Kau memang perempuan sial" .
Busssshhhh! KEMALANGAN!
jyeaahhh I still control motor and berhenti kat tepi.
I text member-member I.Sorang pun tak balas.
Hantar call-me-back kat You.
Tak lama Supergirl I datang.
Kaki I sakit sangat-sangat.I tak nak pergi hospital.
U paksa jugak.I tak mampu buat apa-apa kecuali ikut You.
I happy sebab You still care I.
Kaki I patah.U tau tak hancur hati I.
Tak teruk pun.Tapi I still tak boleh bayangkan hidup I
U bawak  I pergi x-ray,toilet,simen.
I rasa tenang sangat.I bersyukur sangat.
Tiap kali I ditimpa sesuatu musibah.U ada disisi.
I kuat dengan adanya You.

Tuesday, 8 January 2013

Warkah buat Kekasih

Monthly Anniversary
Since Sunday I moody,I miss U so much babe.
Today 8 January 2013
Glad to know U. 1 tahun 6 bulan cepat ja masa tu berlalu.
Tanpa I sedar,I dah lukakan hati orang yang selalu sayang I.
Sentiasa jaga I.
Melampaunya I.Selfish gila.I tak pernah fikir perasaan U.
I minta maaf.I tak tau hargai U dulu.
But now bila U dah pergi I terseksa dengan penyesalan yang tak sudah.
Dulu I selalu sedapkan hati I.
Sampai semua orang ingat I tak ada perasaan.
Dalam hidup I,I paling takut kecewa.
Sakit dia selamanya and boleh fobia seumur hidup.
I tak pernah rasa macam ni.Couple yang ke 20 dan yang terakhir.
I nak U tau memang dimata U, I tak pernah setia.
But today I nak bagitau U, I tak pernah duakan U.I dah lama jatuh hati kat U.
Mati-mati I sorok rasa tu.Tapi lastly satu dunia tau.
Dia datang dulu baru U.I tak boleh buat apa-apa.
Macam mana kejam I kat couple I.
I tak pernah tinggalkan downg.
I nak U tau sepanjang U tau yang I couple dengan dia.
Dia pun tau yang U couple I.Sebagai gf I rasa I adil.Sebab I tak menipu.
Memang kami macam tu dari dulu.
Sampai I tak tau erti setia.
I said that he is my future husband.Memang semua orang tau.  
Tapi dia keluar dengan girl dia tiap malam.Not me.
I tak pernah kisah.Sejak I kenal U.Rasa sayang I kat dia dah tak ada.
Yess memang manusia tak boleh sayang dua orang.I ego.I tak nak U tau yang I sayang U.
Abaikan perasaan sayang yang sentiasa membuak didada. 
Sepanjang kita couple I keluar sekali ja dengan dia.Tu pun ramai-ramai.
Kami tak pernah date macam couple sepanjang wujudnya U dalam hidup I.
Sumpah tak pernah.I tak ada feel kat dia.Same goes  to him.
Just kami ada title couple.Tu ja.
Memang kita selalu gaduh tapi lepas tu kita makin rapat.
Pasal apa dah jadi antara I and Arie I minta maaf.
Bukan niat I untuk curang or puaskan diri.
I cuma tercabar bila U ragukan I.
At the same time I nak U benci I.
Tanpa berfikir panjang.I betul-betul menyesal.
I nak U tau if I buat semata nak main kayu tiga,I tak kan tinggal bukti.
Memang I murah.Tapi Maruah I kat U.
Jagalah sampai mati.U tau kan orang macam I hati dia dah hitam.
Semuanya hilang bila I 16 tahun.
I tak salahkan U.Cuma I terkilan dengan tindakkan U sekarang.
I selalu pesan kat hati I.Apa U buat tu yang terbaik.
Memang cara I care U tak sama macam U care I.
Percayalah I manusia yang akan tetap bertahan menunggu U.
I tau U takkan kecewakan I.I akan terus menunggu.
I manusia yang akan meletakkan nyawa dan maruah untuk mencintai U.
Seandainya suatu hari nanti I dah tak tunggu U kat dunia ni lagi.
I minta maaf.Bukan I mungkir janji jauh sekali berubah hati.

Masa tu I harap U tak iringi pemergian I dengan airmata dari mata comel U.
Sedekah Yassin kat I.Tu ja I mintak.
I janji I akan setia tunggu U dekat Akhirat.
Hanyaakucintakausaja Miss MM :')
#ILoveYou My Journalist#

Monday, 7 January 2013

Aneh



Cinta ini aneh,
sahihnya tiada,
tapi rasanya bagai menusuk walaupun kita tolak dan akhirnya aku tunduk,
tunduk pada rsa yang tak bertepi.tetapi mcmnakah rsa tu terhenti,
macam manakah rasa tu tinggalkan kn aku,
kuat tak aku,
sanggup tak aku hidup berteman sepi.

Cinta ini aneh,
zahirnya tiada,
tapi rasanya bagai bagi aku kekuatan,
kekuatan mempertahankan apa yang terbina walaupun tanpa direla,
aku jadi kuat kerana cinta,
aku jadi kuat kerana dia kerana kasih dia kepada aku.

#My Journalist#