Cik Cinta,
Saya sangat sayangkan awak.
3 minggu dah berlalu.Hidup sunyi tanpa leteran U.
I rindu semua tu.Kemanjaan U.Belaian U.
Semalam I pergi pasar malam bersama cik simen.
Semua orang tengok I.Just buat bodoh.
3 minggu tak datang pasar malam.
Terkejut gila bila mendengar berita bahawasanya Wani dah kahwin.
Dia muda 2 tahun ja dari aku.Macam tak percaya ja.
Bagus lah kahwin muda :)
Aku? Lagi dua tahun ? Adakah seperti dia?
Entah lah.Kahwin.Mak pernah sumpah yang aku akan rasa apa dia rasa bila aku kahwin.
Aku terlalu muda untuk semua tu.Buat masa sekarang.Benda tu langsung tak terlintas.
Perkahwinan tu terlalu besar dimata aku.Semua jadi disekeliling aku.
Everything.Perkahwinan,Pemaduan,Penceraian.Selama ni aku takut hadapi hubungan yang serius.Tapi now,bila member cakap "aku bukan serius pun dengan dia tu" .Aku akan cakap "Kita bukan budak-budak dah.Buat apa couple kalau ang tak nak kahwin dengan dia? Buang masa macam tu"Realiti right? Aku rasa aku dah banyak pengalaman hidup bercouple ni.Tapi kali ni aku asyik kejar bayang dia.Cinta tu perasaan yang sangat pelik.Kuasa cinta bolah buat aku jatuh.Lemah dan langsung tak pedulikan sekeliling lagi.Memang aku dah banyak kali couple.Tapi ni kali pertama aku jatuh cinta.Aku tak pernah terfikir aku akan gila macam ni kat dia.
Ya Allah perasaan apakah seaneh ini.Layak kah aku untuk dia?
Cinta seandai kau baca luahan hati ni satu hari nanti.
Aku nak kau tahu kau sangat-sangat bermakna dalam hidup ku.
Aku tak boleh lari dari kenyataan yang aku cintakan kau.
Dulu sedang aku mencuba buang kau dan perasaan pelik ni.Aku dah lukakan hati kau.
Tiba satu masa.Aku sedar.Aku tak mungkin dapat buang perasaan ni.
Aku memang dah jadikan kau couple yang ke-20.Tapi kau dah jadi couple yang terakhir dan first love aku.
Aku memang tak mampu limpahkan kau dengan kemewahan dunia.
Tapi aku janji aku akan bersama kau kejar akhirat.Aku tak nak hilang agama demi cinta.
Aku tak nak juga hilang cinta.Aku ambik keputusan.Aku akan tetap bersama cinta mengejar agama.
Sayang seandainya I tak sempat hidup sampai birthday U.I nak U tau.Dulu I memang ada hajat nak belikan U telekung.Tapi I takut U fikir bukan-bukan tambah pulak U pernah cakap kalau I nak bagi U barang.Jangan guna duit U.I just diam.Tapi sumpah I memang rasa berbelah bagi.Tapi tahun ni I nekad nak hadiah kan U.Tapi I nak bagi by hand.Mybe I simpan dulu benda ni.Andai kita jumpa lagi.I akan bagi kat U.I boleh jumpa U.First memang abang I pilih birthday U tarikh kahwin dia.Tapi I cakap buat la 18 kan 8 tu tak ada akhirnya tambahan pula hari Isnin mana orang boleh datang.Semua orang setuju.Seminggu lepas Your birthday adalah tarikh perkahwinan abang.11 haribulan abang nikah.I ada rancang nak jumpa U.Tapi bila dah ada kak ipar hidup I mesti dia kawal kan.So tak jadi.Cinta.I sayang U sangat-sangat.Cer tengok telekung tu comel kan? I nak beli pink and biru.I harap kita sempat solat sama-sama dengan telekung ni.
Lite blue for my doremon :) Just for You!

No comments:
Post a Comment