Sunday, 13 January 2013

Cerita Kita

Sabtu
29 December 2012

I nak jumpa You.
You tau tak betapa gembiranya I?  I berangan U stay semalam kat sini.
Walaupun pertemuan kita kali ni hanya bertujuan jual SAYANG I
Satu Penang I pusing.Menandakan hari tu hari terakhir I dengan SAYANG.
I memang sangat-sangat excited.I buat macam-macam dalam satu hari.
First I bangun kul 9 pagi terus siap-siap keluar pergi Pekan
Lepas tu balik rumah I kukur kelapa.Jyeahh You tau tu first time I.
Then I pergi tukar blender mak dengan SAYANG.
Tu first time I bawak kotak yang besar sambil menunggang.
Kedai tutup.Dengan kehampaan I balik.
Hantar ja blender kat mak.I terus keluar tunggu U.
Lama I tunggu.I tak tau pun pukul berapa U sampai.
I text You.You cakap bus 11.30 pukul 4 ambik You.
I pun balik rumah.Tak sampai 10 minit I ni duduk.
Ayah suruh pergi Sg.Nibong tukar gas.
Memang dugaan la semua kedai tak boleh hantar gas.
I pun bawak gas pergi Bayan Lepas dengan SAYANG.
Pergh tu pengalaman yang I tak kan pernah lupa.
Lepas hantar kat Tom I terus pergi amek Yie.
Untuk hantar motor ayah.
Then terus balik.I mandi lagi sekali.
Tak sampai setengah jam I baring.
I kena pergi pasar malam dah.
I just hantar Fa dan janji akan datang secepat mungkin.
I tunggu U tepat-tepat kul 4.
Dekat pukul 5 baru You datang.
It's okay :)
You tau tak sepanjang perjalanan I dengan SAYANG dari pukul 9 I tertanya-tanya apa soalan first yang You akan tanya.
You datang kat I You cakap "Mana dokumen tu?"
I just bagi tanpa sepatah perkataan.
Kita pergi kedai tu.Sepanjang perjalanan U diam.
Buat I rasa kekok sangat.Sampai ja.
I cakap "You masuk sorang tau"
U just balas "Haa" tanpa pandang I langsung.
I amek barang-barang dan belah ke seberang jalan.
I text You "I tunggu U kat seberang jalan"
U tak balas pun.I tunggu.tunggu.dan tunggu.
I nampak You keluar dari kedai.
I text You lagi "I tunggu U kat seberang jalan ni"
U terus lintas jalan tu.Datang kat I.
Well macam biasa.Kita gaduh.
I try sabar dengan You.
Sakit dada I.I tak boleh control U.
I penat sangat hari tu. Bila U marah-marah memang buat I tertekan.
Lama kita gaduh.Macam-macam keluar.Emosi :'(
Yeah I faham.Semua memang salah I.
I punca segalanya.
I bagi pendrive biru and benang yang I buat tu.
Khas untuk You.
I tau You dah tengok video tu.Tu FB U hilangkan haha.
Tak pa lah.
8.00 Malam
I call U.Suruh U tunggu I.
U turun dari bas and tunggu I.
I happy sangat masa tu.I lawan arus U bayang dari BJ sampai Pesta.
I dah parking motor.I tengok You dari jauh.Pilu sangat hati ni.
I teringat yang I kena pergi pasar malam.
I terus pergi.Sedang I melayan perasaan.
Tiba-tiba I dengar "Kau memang perempuan sial" .
Busssshhhh! KEMALANGAN!
jyeaahhh I still control motor and berhenti kat tepi.
I text member-member I.Sorang pun tak balas.
Hantar call-me-back kat You.
Tak lama Supergirl I datang.
Kaki I sakit sangat-sangat.I tak nak pergi hospital.
U paksa jugak.I tak mampu buat apa-apa kecuali ikut You.
I happy sebab You still care I.
Kaki I patah.U tau tak hancur hati I.
Tak teruk pun.Tapi I still tak boleh bayangkan hidup I
U bawak  I pergi x-ray,toilet,simen.
I rasa tenang sangat.I bersyukur sangat.
Tiap kali I ditimpa sesuatu musibah.U ada disisi.
I kuat dengan adanya You.

No comments:

Post a Comment